از سوی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان:

بناهای تاریخی تحت تملک ستاد فرمان امام (ره) معاوضه یا تملک می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۹:۰۵:۱۹
کد خبر: ۷۱۹۰۰۰
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: هیات مشترکی بین اداره کل میراث فرهنگی و ستاد فرمان امام(ره) برای بررسی آثار تاریخی تحت مالکیت این ستاد تشکیل می شود تا املاک تاریخی موجود به این اداره کل معاوضه یا تملک شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، اشکان مختاری موارد ذکر شده در این جلسه را تشریح کرد و گفت: این ستاد تعدادی از بناهای تاریخی سطح استان را در اختیار دارد و علاقه ای که در میان مسئولان این ستاد برای نگه داشتن آثار وجود دارد، از اداره کل میراث فرهنگی کمتر نیست. آنها سعی دارند در جهت نگهداری از این آثار تلاش کنند.

او افزود: قرار شده است که کمیته ای مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی و ستاد فرمان امام(ره) تشکیل شود تا آثار تاریخی در دست این ستاد بررسی شود و آن بناهایی که احتیاج به مرمت دارند و ستاد می تواند در این زمینه همکاری کند احیا و مرمت شود و یا بناهایی که امکان نگهداری آنها وجود ندارد به این اداره کل واگذار شود.

مختاری تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی این اداره کل در سال 97 تملک بناهای تاریخی ستاد فرمان امام (ره) می باشد و این موضوع با حساسیت بیشتری دنبال شود.

نظر شما