حسین هاشمی تختی:

راه اندازی نهضت بهبود کیفیت تولیدات کشاورزی

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۹:۲۹:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۰۱۷
راه اندازی نهضت بهبود کیفیت تولیدات کشاورزی
نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت : باید در زمینه بهبود روش های تولید ،نهضت عظیم آگاهی عمومی به منظور کاهش استفاده از سم و کودشیمیایی را فراگیر کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان در خانه ملت،حسین هاشمی تختی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان هرمزگان که با حضور معاون وزیر،استاندار ،مجمع نمایندگان و مسئولان برگزار شد اظهار کرد: همه ما مشکلات اساسی در حوزه کشاورزی را می دانیم و به نوعی درگیر با این مشکلات بوده ایم آنچه که باید بدان بپردازیم عمل کردن به اصولی است که بتواند باغداران،کشاورزان و دامداران ما را از بدهی نجات دهد.
وی افزود:تنها نسخه نجات بخش برای بخش تولید،همدل و همراه این بخش باشیم .در حوزه کشاورزی باید در تمامی مراحل کشت،داشت و برداشت همواره تولید کننده باشیم و ضمن راهنمایی و هدایت او در اصول تولید،مشکلات را بشناسیم و رفع کنیم.
نماینده مردم هرمزگان با ابراز نگرانی از فقدان اطلاعات پایه ای در استفاده از سم و کود در میان کشاورزان و یا باغداران برای افزایش تولید و یا به ثمر رسیدن سریع تر محصول متوسل به استفاده بی مهابا از کود و سم شوند و این در سلامت مصرف کننده بسیار آسیب آفرین است. باید اطلاع رسانی در جهت کاهش مصرف کود شیمیایی و سم بوجود بیاوریم.
هاشمی تختی با بیان اینکه در فرآیندهای صادرات محصولات کشاورزی نیز با چالش هایی مواجهیم،گفت: در مدل های صادراتی باید تجدیدنظر کرده و دولت بسترهای صادرات مطلوب را مهیا و اجازه دهد تا فعالان این بخش جان بگیرند و بتوانند صادرات منطقه ای را تقویت کنند.
وی اضافه کرد: استمرار خشکسالی های پی درپی در هرمزگان بینه کشاورزان ما را ضعیف کرده است و اگر همتی اساسی برای رونق دادن به این حوزه جزم نکنیم عملا کشاورزی استان از دست خواهد رفت.
عضو کمیسیون عمران در مجلس تاکید کرد:کسب روزی حلال با زحمت کشاورزان که منجر به رفع وابستگی کشور نیز می شود آنقدر با ارزش و پر افتخار است که هر مسئولی باید خود را خادم این قشر عزیز بداند و هر گرهی در این مسیر سبب گره افتادن در اقتصاد ملی می شود و سعی کنیم گره گشای امور باشیم.
 
  •  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز