از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ کیلومتر از جاده های استان روکش آسفالت شده

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۸:۰۱:۳۱
کد خبر: ۷۱۹۹۱۲
میردادی گفت : جاده فارغان به سمت احمدی به طول 10 کیلومتر و جاده بندرلنگه به پارسیان به طول 11 کیلومتر از مهمترین جاده های استان است که طرح روکش آسفالت در آن اجراء شده است

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، میردادی گفت : جاده فارغان به سمت احمدی به طول 10 کیلومتر و جاده بندرلنگه به پارسیان به طول 11 کیلومتر از مهمترین جاده های استان است که طرح روکش آسفالت در آن اجراء شده است

معاون راهداری اداره کل  افزود : قسمتی از محورهای مواصلاتی  بیکا به دهگلکن ، گچین به اسکله شهید رجایی ، تازیان به هورمودر و پارسیان به بندرلنگه طرح روکش آسفالت در حال اجراء می باشد .

وی گفت : یکی از چالش های مسئولین عملیات ساخت و نگهداری راهها ، هزینه بالای اجرای روکش آسفالتی و بالاخص هزینه نگهداری مستمر آنهاست .

میرداد میردادی خاطرنشان کرد : عمر مفید و قابل بهره برداری از روکش های آسفالتی نیز مساله حائز اهمیتی است که به طور مستقیم بر بودجه و هزینه ای این بخش تاثیر گزار است که باید توجه بیشتری شود .

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان نوید داد :بزودی روکش آسفالت محورهای  میناب -بشاگرد جگدان –جاسک و بشاگرد – کرمان در شرق استان و همچنین محور های بندرلنگه – پارسیان ، بندرلنگه – بستک ، بندرعباس – بندرخمیر ودر شمال استان محور بندرعباس  حاجی آباد  آغاز خواهد شد و هزینه نگهداری طبق استاندارد 4 تا 6 درصد هزینه ساخت محاسبه میگردد .

این مقام مسئول در پایان گفت : کلیه راههای روستایی و محورهای فرعی استان از اعتبارات استانی و کلیه راههای شریانی از اعتبارات ملی تامین می گردد   و سیاست اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در سالجاری مبنی بر اجرای آسفالت های نوین می باشد.

 

نظر شما