در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهرستان رودان صورت گرفت؛

برگزاری جلسه آموزشی خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۹:۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۲۰۳۸۹
برگزاری جلسه آموزشی خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان
جلسه آموزشی خطرسنجی سکته های قلبی ، مغزی و سرطان به همت شبکه بهداشت و درمان رودان در محل سالن غدیر مرکز جامع سلامت شهری امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان دکتر عظیمی از پزشکان مرکز بهداشتی درمانی زیارتعلی به عنوان مدرس در خصوص خطر سنجی در سکته های قلبی ، مغزی و سرطانها ، آموزش های لازم را ارائه نمود؛ و بر سبک زندگی سالم تاکید کرد.

وی در این جلسه گفت : سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می شود. رشد سریع و نگران کننده سرطان نیاز به توجه جدی هر جامعه ای دارد؛ بنابراین کاملا روشن است که برای غلبه بر این بیماری خزنده و مرگبار نیاز به مشارکت تمامی آحاد جامعه و یک عزم ملی می باشد.

دکتر عظیمی افزود : باید با آموزش و آگاه سازی در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، توسط پزشکان، کارشناسان و بهورزان، مردم را نسبت به علائم اولیه احتمالی سرطان و تلاش و پیگیری برای تشخیص های زود هنگام آن با استفاده از آزمایشات غربالگری و تغییر سبک زندگی حساس نماییم.

در ادامه در خصوص انواع سرطان، تعاریف، علائم و راههای کنترل آنها و همچنین خطرسنجی سکته های قلبی و مغزی آموزش های لازم ارائه شد.

 

نظر شما