تولد دو هزار قطعه نوزاد لاک پشت پوزه عقابی در سواحل کیش

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۹:۴۵:۳۲
کد خبر: ۷۲۰۴۰۸
تولد دو هزار قطعه نوزاد لاک پشت پوزه عقابی در سواحل کیش
بیش از دو هزار قطعه لاک پشت پوزه عقابی از سواحل کیش وارد آب های خلیج فارس می شوند

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امسال تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی از نهم فروردین در سواحل جزیره کیش آغاز شد که پس از گذشت 62 روز از نخستین تخم گذاری تا کنون،  نوزادان 20 لانه متولد شده اند.

بر اساس این گزارش تعداد نوزادانی که تا کنون در این لانه ها سر از خاک در آورده و وارد دریا شده اند به هزار قطعه می رسد. با توجه به اینکه امسال 46 لانه در سواحل حفاظت شده جنوب جزیره کیش شناسایی و حفاظت شده است، پیش بینی می شود چنانچه اتفاقاتی مانند طوفان های موسمی و تغییرات دمایی شدید تولد نوزادان لاک پشت ها را با مشکلی مواجه نسازد تا پایان فصل تولد لاک پشت ها،  بیش از 2 هزار قطعه لاک پشت پوزه عقابی وارد آب های خلیج فارس شوند.

لازم به ذکر است حفاظت و مونیتورینگ لاک پشت های دریایی از سال 85 در جزیره کیش آغازشد که در این طرح تلاش می شود تا لانه ها در شرایط طبیعی حفاظت شوند.

با توجه به اینکه یکی از  خطرناک ترین دوره های زندگی لاک پشت ها زمان تولد تا رسیدن به دریاست، این طرح با کاهش 100 درصدی عوامل خطر در این دوره، نقش موثری در افزایش تعداد نوزادان لاک پشت هایی داشته است که به سلامت راهی خلیج فارس می شوند.

یاد آور می شود امسال نیز برای نخستین بار زیستگاه لاک پشت های جزیره هندورابی با همکاری محیط بانان مستقر در این جزیره حفاظت شد. 

 

نظر شما