پیام استاندار هرمزگان به مناسبت هفته قوه قضائیه

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۷:۱۸:۱۴
کد خبر: ۷۲۰۹۴۲
پیام استاندار هرمزگان به مناسبت هفته قوه قضائیه
استاندار هرمزگان با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به کارکنان دستگاه قضائی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نخستین روزهای تیر ماه یادآور شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی در هفتم تیر سال 1360 است که توسط منافقین کوردل و در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

شهید آیت الله دکتر بهشتی از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و بزرگان انقلاب اسلامی ایران بود که روشنگری های این بزرگمرد نقش مهمی در آگاه شدن جامعه به خصوص نسل جوان در جهت مبارزه همه جانبه با رژیم طاغوت و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهید آیت الله دکتر بهشتی مسئولیت های مهمی در شورای انقلاب، تدوین قانون اساسی و تشکیل حزب جمهوری اسلامی بر عهده داشت و این عالم بزرگ و برجسته همواره به درستی آرمان های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مردم تبیین می نمود.

ریاست دستگاه قضائی کشور از جمله مهمترین مسئولیت های شهید آیت الله دکتر بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که ایشان براساس اهداف جمهوری اسلامی ایران، مبانی دین مبین اسلام و قانون اساسی، سیستم نوینی از دستگاه قضایی کشور را در جهت گسترش عدالت در کشور پایه گذاری نمود.

شهید آیت الله دکتر بهشتی الگویی بزرگ برای تمامی فعالان در دستگاه قضایی است که در همین راستا ایام شهادت ایشان به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده تا همگان کوشش خستگی ناپذیر این یار صدیق انقلاب را در جهت بسط و گسترش عدالت قضائی در یک حکومت اسلامی به یاد داشته و در این جهت کوشا باشیم.

قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام تلاش وافری برای برخورد با متخلفین، مجرمین و مفسدین داشته و پیشرفت های مطلوبی را در رسیدگی به جرائم و صدور احکام متناسب از سوی این قوه شاهد بوده ایم.

وجود سیستم مستقل قضائی در جمهوری اسلامی ایران بیانگر عزم جدی نظام در جهت بررسی دقیق تخلفات و صدور احکام عادلانه مطابق با شرع و قانون است و قوه قضائیه همواره به چنین اصولی پایبند بوده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به تمامی کارکنان دستگاه قضائی به ویژه قضات و کارکنان مجموعه دادگستری و سایر دستگاه های مرتبط در استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در جهت گسترش عدل و داد در استان روز به روز موفقیت های بیشتری داشته باشند.

 

فریدون همتی

استاندار هرمزگان

نظر شما