معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

مبلغان دینی مشکلات جوانان در روستاها را به مسئولان مربوطه منتقل کنند

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۸:۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۲۱۴۱۲
مبلغان دینی مشکلات جوانان در روستاها را به مسئولان مربوطه منتقل کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مبلغان دینی و کارشناسان مذهبی به عنوان بازوهای توانمند اداره کل تبلیغات اسلامی استان مشکلات جوانان در روستاها را رصد و به مسئولان مربوطه منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در آئین گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی در استان، با اشاره به فلسفه وجودی این نهاد مقدس، عنوان کرد: رؤسا و کارکنان تبلیغات اسلامی باید دائما، فلسفه تشکیل و جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی را از خود بپرسند، چرا که پاسخ به این سؤال سبب افزایش دقت، جهت‌گیری و حرکت در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ دینی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: برای پرهیز از روزمرگی و انجام کارهای تکراری و همچنین حرکت در جهت رشد و تصمیم‌گیری‌های صحیح باید مرتب این پرسش را با خود تکرار کنند که چرا امام راحل، نهاد مقدسی همچون سازمان تبلیغات اسلامی را بنا نهادند.

وی تاکیدکرد: رؤسا و کارکنان تبلیغات اسلامی باید بیش از پیش به جایگاه این نهاد مقدس در منظومه تبلیغ کشور در سطح ملی پی ببرند و به فعالیت‌ها و رسالت‌های آن آگاه تر شوند.

اکرمی با تاکید بر اینکه برای درمان در جامعه کنونی نیازمند نسخه ‌ای متفاوت هستیم، تصریح‌کرد: متخصصان و کارشناسان مذهبی و دینی باید برای علاج درد جامعه نسخه‌ای متفاوت‌تر از گذشته بپیچند.

وی افزود: در گذشته، مردم از طریق منبر و سخنرانی و به روش تبلیغات سنتی با دین اسلام آشنا می‌شدند اما شاید نسل جوان، سخنرانی را انتخاب نکنند بنابراین کارشناسان دینی باید با استفاده از روش‌های مختلف به جوانان کمک کنند تا مسیر صحیح را در زندگی انتخاب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه در حال حاضر، درمان درد جامعه نیازمند درک صحیح از شرایط کنونی آن است، بیان‌ داشت: مبلغان دینی و کارشناسان مذهبی به‌عنوان بازوهای توانمند سازمان تبلیغات اسلامی می بایست مشکلات مردم به ویژه جوانان در روستاها را رصد، شناسایی و به مسؤولان مربوطه منتقل کنند.

اکرمی همچنین با تاکید بر اینکه با ارائه شیوه‌ های تئوری نمی‌ توان کاری از پیش برد، گفت: می ‌بایست علاوه بر اقدامات تئوری، مهارت‌های تغییر رفتار را به جوانان آموزش داد و رؤسا و کارشناسان تبلیغات اسلامی در سراسر استان، باید متخصص ‌ترین و مجهزترین افراد در حوزه تبلیغ دین و ابزارهای جدید تبلیغات دینی باشند.

 وی با تاکید بر اینکه در جامعه امروزی باید شاهد تغییر نگرش افراد در جامعه باشیم، اظهار داشت: مادامی که تغییر نگرش‌ها و دانش‌ها منجر به تغییر رفتار نشود در حوزه تبلیغ دین و آشنایی نسل جوان با آموزه‌های دینی و اسلامی کاری از پیش نخواهیم برد، چراکه تبلیغ تنها با استفاده از شیوه تئوری صورت گرفته و این شیوه به تنهایی جوابگو نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ادامه داد: در جامعه امروزی نیازمندیم تا بخشی از فعالیت‌های تبلیغی، مهارتی باشد تا تحولی در تغییر نگرش‌ها و رفتارها حاصل شود.

اکرمی گفت: مبلغان و کارشناسان دینی باید به عنوان یک فروشنده علم، معرفت و دانایی، با استفاده از شیوه‌ها و متد جدید، بازاریابی دینی کنند و با معرفی کالاهای مرغوب در حوزه دین، جوانان و نوجوانان را به سمت و سوی معنویت سوق دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مبلغان دینی و کارشناسان مذهبی به عنوان بازوهای توانمند اداره کل تبلیغات اسلامی استان مشکلات جوانان در روستاها را رصد و به مسئولان مربوطه منتقل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز