دکتر همتی در شورای راهبری توسعه مدیریت استان:

طرح میز خدمت به طور جدی و دقیق در ادارات اجرا شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۸:۳۱:۱۳
کد خبر: ۷۲۱۴۲۲
طرح میز خدمت به طور جدی و دقیق در ادارات اجرا شود
استاندار هرمزگان گفت: باید به طور جدی و دقیق سیاست ها و برنامه های دولت را اجرا کنیم که میز خدمت از جمله این سیاست های مهم دولت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان هرمزگان با بیان اینکه از امروز اجرای طرح میز خدمت به طور رسمی در کشور آغاز شد تا مردم دیگر در ادارت سرگردان نباشند و به شکل مناسبی به آنها پاسخ داده شود، عنوان کرد: همه ما باید بدانیم که در دستگاه ها خادم مردم هستیم و موظف هستیم خدمات را به بهترین شکل به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: باید به طور جدی و دقیق سیاست ها و برنامه های دولت را اجرا کنیم که میز خدمت از جمله این سیاست های مهم دولت است.

استاندار هرمزگان افزود: تصمیم اجرای طرح میز خدمت از سوی رئیس جمهوری و دولت اتخاذ و دستورالعمل آن ابلاغ شده و وظیفه ما اجرای صحیح سیاست های رئیس جمهوری و دولت در استان است.

همتی با بیان اینکه شهروندان در مراجعه به دستگاه ها نباید سرگردان شوند بلکه پاسخگویی دستگاه ها به ارباب رجوع باید دقیق، شفاف و به هنگام باشد، تصریح کرد: همه باید متوجه اهمیت سیاست راه اندازی میز خدمت باشیم تا ارائه خدمات به مردم در میز خدمت ادارات به یک فرهنگ اداری و عمومی در سطح جامعه تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به اجرای درست و نظارت مستمر بر اجرای صحیح طرح میز خدمت هستیم، خاطرنشان کرد: مردم نیز ضمن دریافت خدمات، بر اجرای طرح میز خدمت نظارت داشته باشند و ما در هر میز خدمت صندوق پیشنهادات به استاندار قرار داده ایم که بنده نظرات شهروندان در خصوص میز خدمت دستگاه ها را از این طریق به طور مستقیم مطالعه خواهم کرد و قاطعانه مسائلی که مردم مطرح می کنند را پیگیری می کنم.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: کارشناسانی که در میز خدمت حضور می یابند باید از بهترین نیروهای مجموعه باشند و در هر دستگاه به مواردی که از سوی میز خدمت ارجاع داده می شود باید با فوریت پاسخ داده شود.

همتی با بیان اینکه طرح میز خدمت در مرکز استان، شهرستان ها و بخش ها باید به طور دقیق اجرا شود، اضافه کرد: فرمانداران باید در سطح شهرستان ها بازرس داشته باشند و بر نحوه اجرای طرح میز خدمت نظارت کنند.

وی بیان داشت: شهرداری ها، بانک ها و سازمان های بخش خصوصی همچون نظام مهندسی ها که مراجعه کنندگان بسیاری دارند نیز باید در کنار دستگاه های دولتی این طرح را اجرا کنند تا میز خدمت به یک فرهنگ عمومی اجتماعی تبدیل شود.

استاندار هرمزگان خواستار نظارت دائم از سوی گروه های بازرسی به شکل سرزده بر میز خدمت ادارات شد و تصریح کرد: مردم، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات نظرات مردم در خصوص کار میز خدمت را منعکس کنند و مردم این مسئله را به عنوان مطالبه جدی خود پیگیری کنند.

همتی تاکید کرد: مدیر هر دستگاهی که بی توجهی و کم توجهی نسبت به میز خدمت داشته باشد به تخلفات اداری برای تعلیق از کار تا تعیین تکلیف، معرفی می شود.

وی گفت: نیاز است در محل میز خدمت امکانات رفاهی برای مردم فراهم شود و یک نفر مخصوص تشریفات میز خدمت باشد.

استاندار هرمزگان افزود: مدیران نیز روزهای سه شنبه برای ملاقات عمومی با مردم در محل میز خدمت حضور یابند و به مردم پاسخ دهند.

همتی عنوان کرد: اختیارات کافی به ادارات شهرستانی تفویض شود تا کار مردم در همان شهرستان انجام شود و مردم مجبور نباشند به مرکز استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: صدا و سیمای استان نیز در راستای آموزش عمومی مردم در خصوص میز خدمت، برنامه تولید و پخش کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز