سفیر اتریش در بازدید از بندر شهید رجایی اعلام کرد:

آماده همکاری در زمینه ریل لجستیک در بنادر ایران هستیم

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۰۹:۰۲:۲۵
کد خبر: ۷۲۲۳۷۸
آماده همکاری در زمینه ریل  لجستیک در بنادر ایران هستیم
سفیر کشور اتریش در ایران که برای آشنایی و شناسایی ظرفیتهای اقتصادی با هدف گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک بین دو کشور به هرمزگان سفر کرده بود درحاشیه بازدید از بزرگترین بندر تجاری کشور بر لزوم تعمیم همکاری های فی مابین پیرامون مباحث ریل لجستیک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، " اشتفان شولتس"  در بدو ورود به پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور مورد استقبال مقامات ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفت و در بازدیدی دو ساعته از بخش های مختلف بندر شهید رجایی دیدن کرد.

سفیر اتریش در ایران هدف از سفر یک روزه خود به هرمزگان را آشنایی و شناسایی هرچه بیشتر با حوزه های اقتصادی این استان مهم و استراتژیک برشمرد و اظهار داشت: برانیم تا با احصاء زمینه های مشترک همکاری، فرصت بحث و تبادل نظر طرفین در حوزهای دریایی و بندری، مدیریت آب و اهمیت منابع، کشاورزی ارگانیک، توسعه گردشگری و مباحث لجستیک ریلی فراهم آید.

اشتفان شولتس با اشاره به گام بلند سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه ریل پایه در بنادر ایران افزود: کشور اتریش در بحث ریل و لجستیک ریلی صاحب تجربه و فناوری های نوینی است و این آمادگی وجود دارد که با معرفی شرکتهای و موسسات توانمند به سازمان بنادر و دریانوردی ایران مباحث دانشگاهی و آموزشی را گسترش دهیم .

شولتس با اشاره به جایگاه مهم وسوق الجیشی ایران در حوزه دریایی و بندری بیان داشت: برآنیم تا با آشنایی و شناسایی دقیق مزیت های همکاری در سفر پیش رو هیات بلند پایه ایرانی به اتریش زمینه  انعقاد  تفاهمنامه های همکاری مشترک تهران – وین فراهم گردد.

سفیر اتریش در ایران در بازدید دو ساعته خود از مجتمع بندری شهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه دیدن کرد و بر لزوم انتقال تجربیات دو کشور در حوزه های مختلف با محور قرار دادن دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت تاکید داشت.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی با برخورداری از پایانه های متعدد کانتینری، کالاهای متفرقه و عمومی همچنین بندر نفتی خلیج فارس و ظرفیت تخلیه و بارگیری 100 میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد صادارات و واردات و 70 درصد ترانزیت کشور را پشتیبانی می کند این حجم مبادلات باعث شده تا گروه های متعدد دیپلماتیک، تجار و سرمایه گذاران از کشورهای اروپایی، آسیایی وآفریقایی به طور مستمر و با هدف بررسی و پایش زمینه های همکاری از این بندر دیدن کنند.

 

نظر شما