طرح هماهنگی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد سیریک برگزار شد

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۸:۳۷:۵۵
کد خبر: ۷۲۳۱۶۸
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک به منظور برنامه ریزی و برگزاری جامع اوقات فراغت ، جلسه توجیهی و هماهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین پهلوانی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان ، نهادهای فرهنگی و آموزشی و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سیریک در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،مصطفی کریمی زاده ضمن تقدیر و تشکر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان و همچنین نهاد و ارگان های فرهنگی و آموزشی درجهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری گفت : کانون های فرهنگی و هنری را قلب تپنده مساجد می باشد که مدیران کانون ها و اعضای آن باید با فعالیت های خود فرهنگ دینی در جامعه گسترش دهند . 

 وی با اشاره به جایگاه مساجد در صدر اسلام و تاکید بر کمرنگ شدن بسیاری از فعالیت ها در این مراکز گفت: کانون های فرهنگی و هنری، مساجد را به جایگاه واقعی خود نزدیک می کنند.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک بیان کرد: مساجد علاوه بر جایگاه عبادی، پایگاه هایی برای جنگ نرم علیه دشمنان نظام و انقلاب که به دنبال تضعیف باورهای دینی و مذهبی می باشد و ضرورت دارد که این مرکز عبادی و فرهنگی با کمک کانون های فرهنگی و هنری مساجد تقویت و حفظ شود . 

کریمی زاده عنوان کرد : شهرستان سیریک از ظرفیت ها و استعداد های فرهنگی و هنری  خوبی برخوردار می باشد  که بارها در رویدادهای فرهنگی و هنری این توانمندی اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان به نشان گذاشتند و از طرفی می شود  با ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری  در قالب اوقات فراغت توسط کانون فرهنگی و هنری و همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد گام های بلند و تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شود. 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در مسیر تربیت جوانان فعالیت می‌کنند، گفت: کار کانون‌های فرهنگی هنری، هموار کردن مسیر نیل به اهداف فرهنگی است و انجام کار سخت‌افزاری بر عهده و توان کانون‌های فرهنگی هنری نیست، بلکه عهده دار امور نرم‌افزاری هستند. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک افزود : کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در تمامی نقاط هرمزگان پایگاه دارند و در تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری توجه عمیقی به روستاها و مناطق محروم شده و این موضوع از محاسن این مجموعه است.

کریمی زاده به جایگاه کانون های فرهنگی و هنری اشاره عنوان کرد : رسالت کانون های فرهنگی و هنری کادرسازی است و باید در حوزه کاری خود گسترده تر عمل کنند.

درپایان این جلسه مدیران کانون های فرهنگی و هنری به ارائه برنامه و پیشنهادات در برگزاری کلاسها و برنامه اوقات فراغت پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز