در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی ؛

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در شهرستان رودان

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۹:۲۷:۱۳
کد خبر: ۷۲۴۰۷۹
توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در شهرستان رودان
مدیر امور منابع آب شهرستان رودان از توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،حسین زرنگاری با اعلام این خبر اظهار داشت : در راستای مقابله با متخلفان و متجاوزان منابع آب زیر زمینی در تیرماه سال جاری ، دستگاه حفاری غیر مجاز در حال حفر چاه توسط اکیپ گشت و بازرسی منابع آب شهرستان رودان توقیف و به پارکینگ منتقل شده و چاه غیر مجاز حفر شده نیز پر و مسلوب المنفعه شده است.

زرنگاری یادآور شد : هرگونه حفاری غیرمجاز در بخش آب زیرزمینی مشمول جرایم سنگین ، از جمله توقیف همه ادوات آن‌ها و سایر جرایم می‌شود و حفاران غیرمجاز باید به‌دنبال معیشت و شغل جایگزین باشند.

وی با اشاره به ممنوع بودن حفاری بدون اخذ پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو افزود : طبق قانون تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه، کلیه دستگاه های حفاری، مکلف به اخذ مجوز از شرکت آب منطقه ای می باشند در غیر این صورت نسبت به توقیف و انتقال آن ها به پارکینگ اقدام خواهد شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان رودان با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی استان در وضعیت بحرانی قرار دارند اظهار داشت : بیش از 80 درصد دشت‌های استان هرمزگان ممنوعه و برداشت آب از آنها غیر ممکن است.

وی برداشت بی‌رویه و غیر مجاز و خشکسالی‌های پی در پی را عامل خشک شدن چاه‌ها و منابع زیر زمینی دانست و گفت : برای جلوگیری از تشدید بحران کم‌آبی طرح حراست و حفاظت از دشت‌ها و برداشت آب از چاه‌های موجود در استان اجرا شده و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

زرنگاری گفت : پروژه برخورد با دستگاههای حفاری غیرمجاز چاه از اولویتهای طرح ملی "احیاوتعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور" است.

مدیر امور منابع آب شهرستان رودان در پایان با قدردانی از مشارکت کشاورزان و دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی ، تصریح کرد : این اقدام نقش موثری در جلوگیری از حفاری چاه‌های غیرمجاز داشته و امیدواریم در سال جدید که با کم‌آبی مواجه هستیم ، همکاری بیشتری بعمل آید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز