در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی ؛

برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جاسک

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۹:۳۷:۴۷
کد خبر: ۷۲۴۰۸۸
برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جاسک
اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جاسک ، با حضور معاون فرماندار جاسک و تعدادی از دستگاههای اجرائی شهرستان ، در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مدیر امور آب شهرستان جاسک ، ضمن تشریح وظایف اعضاء شورا، با ارایه گزارشی به بیان آخرین وضعیت منابع آب ، خصوصاً منابع آبهای زیرزمینی پرداخت.

سپهری در این جلسه گفت :  با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر و کمبود آب در شهرستان اصلاح الگوی کشت و استفاده از سیستم آبیاری نوین برای نجات منابع آب زیرزمینی این شهرستان ضروری است.

وی افزود : اصلاح شیوه‌های آبیاری، کاهش سطح زیرکشت، اصلاح الگوهای کشت، ممنوعیت کاشت برخی گونه‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی از مهم‌ترین راهکارها برای رفع تأثیرات مخرب خشکسالی بر کشاورزی جاسک است.

مدیر امور آب شهرستان جاسک اظهار داشت : برنامه کشت سال زراعی ۹۸-۹۷ در راستای ساماندهی سطح زیرکشت محصولات زراعی در چارچوب یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور و حفظ منابع پایه ای و محیط زیست ابلاغ شده است.

در ادامه، پس از اظهار نظر دیگر اعضاء شورا ، معاون فرماندار شهرستان جاسک ، ضمن تشکر از امور منابع آب شهرستان برای برگزاری این جلسه ، بر اهمیت موضوع آب تأکید و بیان داشت: صیانت از منابع آب ، خصوصاً منابع آب زیرزمینی باید دراولویت کارها و تصمیمات قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حفاظت از منابع آب، خواستار برخورد جدی و بیشتر از قبل با متخلفان در این زمینه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز