معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

ظرفیت زنان سرپرست خانوار در رونق اقتصادی هرمزگان مورد استفاده قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۱۰:۲۰:۳۲
کد خبر: ۷۲۴۵۶۰
ظرفیت زنان سرپرست خانوار در رونق اقتصادی هرمزگان مورد استفاده قرار گیرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در استان می توان علاوه بر حمایت از آنها، در رونق اقتصادی و صادرات هرمزگان گام های موثر برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان هرمزگان، عملکردهای جزیره ای در حوزه‌ های اجتماعی را یک نوع آفت دانست و عنوان کرد: باید از عملکردهای جزیره ای در حوزه های اجتماعی به ویژه حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجتناب کرد.

وی اضافه کرد: باید متولیان امر در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست اقدامات انجام واحد و هماهنگ را انجام دهند تا گام موثر در خصوص توانمند سازی این قشر جامعه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: نیاز است اطلاعات کاملی از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست استان تهیه شود که در آن از میزان تحصیلات تا توانمندی فرد مشخص شده باشد.

اکرمی بر توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تاکید کرد و گفت: باید با حمایت از بانوان استان بتوان علاوه بر رونق اقتصادی از طریق فروش محصولات تولیدی زنان زمینه صادرات آن محصولات را نیز فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: باید بتوان با تولید محصولات با کیفیت زمینه صادرات استان به کشورهای همسایه را افزایش داد یکی از راه های افزایش کیفیت محصول راه اندازی زنجیره ارزش است.

وی اظهار داشت: استان هرمزگان می تواند در بخش صنایع دستی و محصولات کشاورزی و شیلاتی سهم خوبی از بازارها کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را به خود اختصاص دهد البته این امر با راه اندازی زنجیره ارزش و همچنین افزایش کیفیت محصولات استان تحقق خواهد یافت.

اکرمی بر لزوم راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تاکید کرد و گفت: باید با راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولاتی مانند صنایع دستی و غذایی که توسط این قشر جامعه تولید می شود زمینه حمایت از آنها را فراهم نمود.

 

نظر شما