دکتر همتی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان:

مصرف آب و برق در ادارات باید حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد/راه برای فعالیت های بخش خصوصی هموار شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۸:۱۰:۰۵
کد خبر: ۷۲۷۷۶۰
مصرف آب و برق در ادارات باید حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد/راه برای فعالیت های بخش خصوصی هموار شود
استاندار هرمزگان گفت: واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی از برنامه های مهم دولت است که دستگاه های اجرایی در هرمزگان باید به طور جدی این موضوع را در اولویت قرار دهند.

به گزارشخبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در چهارمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را از سیاست های مهم کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و عنوان کرد: طبق قانون تمامی طرح ها و پروژه های نیمه تمام، تکمیل شده، در حال بهره برداری و جدید می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و در این راستا مشوق هایی همچون ارائه تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری نیز در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی از برنامه های مهم دولت است که دستگاه های اجرایی در هرمزگان باید به طور جدی این موضوع را در اولویت قرار دهند و در این راستا هیچ کوتاهی و کم توجهی قابل پذیرش نیست.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بنا داریم در نیمه اول مرداد ماه سال جاری برای افتتاح تعدادی از پروژه های مهم استان از دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای سفر به هرمزگان دعوت به عمل آوریم، افزود: این سفر با محوریت افتتاح فاز نخست آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس صورت می گیرد و سایر دستگاه ها نیز پروژه های مهم قابل افتتاح خود را معرفی کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

همتی با بیان اینکه از محل اعتبارات سازگاری با کم آبی 62 میلیارد تومان به هرمزگان تخصیص یافت و ابلاغ شد، تصریح کرد: با وجود اینکه هرمزگان با بیشترین میزان کاهش بارندگی و سخت ترین شرایط به لحاظ منابع آب مواجه بود اما اقدامات گسترده ای برای مدیریت این موضوع در استان صورت گرفت تا امروز با مشکلی مواجه نباشیم.

وی گفت: اجرای 200 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با ظرفیت جمع آوری 80 میلیون متر مکعب آب در هرمزگان در حال پیگری است که در مدت یک سال به نتیجه خواهد رسید و در کنار آن پروژه هایی همچون سد سرنی و سد گابریک نیز در استان تکمیل خواهند شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: حفر چاه های جدید و کاهش تلفات و هدررفت آب از جمله دیگر اقدامات برای تامین آب شرب در هرمزگان بود و در این مدت مردم هرمزگان نیز همراهی خوبی با صرفه جویی در مصرف آب داشتند و انتظار داریم این صرفه جویی در مصرف آب و برق همچنان تداوم یابد.

همتی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان نیز حداقل باید 20 درصد کاهش مصرف آب و برق نسبت به سال گذشته داشته باشند و کاهش ساعت کار ادارات و تعطیلی دستگاه های اجرایی استان در روزهای پنجشنبه باید در کاهش مصرف آب و برق در ادارات تاثیر داشته باشد.

اوبا بیان اینکه 15 مورد از مجموعه اختیارات را به وزارت کشور اعلام کرده ایم تا تفویض آن به استان در دستور کار سران سه قوه قرار گیرد، اضافه کرد: اگر این اختیارات به استان تفویض شود در توسعه، خلق نوآوری، رونق سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق در استان موثر خواهد بود و از دیگر دستگاه های استان نیز می خواهیم تا پیشنهادات خود را در خصوص موارد تفویض اختیارات به استان ارائه کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و گردشگری در جزیره هرمز، عنوان کرد: از ایده های خلاقانه و نوآورانه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و گردشگری جهت اجرا در جزیره هرمز و سایر مناطق و جزایر استان استقبال می کنیم و افراد علاقه مند به فعالیت در این عرصه ها نیز مورد حمایت قرار می گیرند.

همتی گفت: ما به هیچ شخصی برای فعالیت در جزیره هرمز پول نداده ایم و نخواهیم داد و اعتبارات در اختیار بخشداری و شهرداری هرمز قرار می گیرد و این مجموعه ها مجری کار هستند و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز برنامه های خوبی را برای توسعه جزیره هرمز در نظر گرفته و در حال اجراست.

او ادامه داد: ظرفیت و فرصت کار در جزایر هرمزگان بسیار زیاد است و ما هیچ محدودیتی برای استفاده از ایده های خوب افراد علاقه مند قائل نیستیم و از ایده های مناسب و خلاقانه تمامی علاقه مندان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

همتی با بیان اینکه به طور جدی به دنبال توسعه فعالیت ها به خصوص در زمینه تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا کنسرسیوم مشترکی از شرکت های تولید کننده فولاد در این منطقه تشکیل شده تا هدف 10 میلیون تن تولید فولاد در استان محقق شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به فعالیت های منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، بیان داشت: احداث بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری 40 میلیون تا 50 میلیون تن در پارسیان با سرعت بیشتری در حال انجام است و جهت تامین خوراک سرمایه گذاران متقاضی احداث واحدهای پتروشیمی در این منطقه نیز مذاکرات خوبی با وزارت نفت داشته ایم.

همتی با بیان اینکه جلساتی با مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش جهت ارائه سفارش به مجتمع کشتی سازی در بندرعباس داشته ایم، اضافه کرد: قرار شده سیستمی طراحی شود تا دو مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش خود نیز سهامدار مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) شوند تا با سهولت بیشتری سفارشات ساخت و تعمیرات کشتی را به این مجتمع ارائه دهند و موجب رونق بیشتر تولید و اشتغال در این مجموعه شوند.

اوبا بیان اینکه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در حال تدوین است، افزود: برای توسعه این منطقه نیز اقدامات بزرگی همچون راه اندازی پالایشگاه هرمز در جاسک، نیروگاه 1400 مگاواتی در سیریک و شهرک صنعتی دو هزار هکتاری در جاسک صورت خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در شرایط خاص و ویژه جنگ اقتصادی با دشمن همه مدیران باید لباس رزم بپوشند و وارد میدان کار شوند، تصریح کرد: مدیران همه دستگاه ها باید از سرمایه گذاران حمایت کامل داشته باشند تا در این مقطع حساس راه را برای فعالیت های بخش خصوصی هموار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز