شهردار بندرعباس:

بخشی از سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه، مرهون پرورش دختران آگاه و توانمند است

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۹:۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۲۹۶۱۶
بخشی از سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی جامعه، مرهون پرورش دختران آگاه و توانمند است
شهردار بندرعباس گفت: نامگذاری روز ملی دختران فرصتی برای جریان‌سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه، و افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی دختران است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز ملی دختران و آغاز دهه کرامت، گفت: نامگذاری روز ملی دختران فرصتی برای جریان‌سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه، و افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی دختران است.

شهردار بندرعباس گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و عفاف و تبیین نقش، جایگاه و منزلت دختران با توجه به آموزه‌های دینی را زمینه‌ای برای گسترش مشارکت اجتماعی دختران دانست و افزود: جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می توان به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان اشاره کرد که پیوسته بخشی از سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می داند.

وی خاطر نشان کرد: روز ملی دختران، باید فرصتی مغتنم، برای کار جمعی در زمینه‌های حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم نماید.

امینی‌زاده تاکید کرد: با توجه به سرعت تحولات حوزه مسائل زنان و دختران، نادیده گرفتن این حوزه، ممکن است زیان‌های فرهنگی و اجتماعی بزرگی را به همراه داشته باشد.

شهردار بندرعباس مهمترین هدف از نامگذاری روز ملی دختران را احیا، ترویج و تقویت ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی دختران با تکیه بر فرهنگ و سیره اهل بیت به ویژه سیره و زندگی حضرت معصومه (س) عنوان کرد و گفت: بهبود و توسعه سلامت روانی و اجتماعی دختران، گسترش فرهنگ خودباوری، ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و... از دیگر اهداف این نامگذاری بوده است.

 

نظر شما