معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

استفاده از صفت آسیب‌ پذیر و حاشیه ای برای محلات پسندیده نیست/دوره های آموزشی در محلات برگزار شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۶:۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۲۹۹۵۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: استفاده از اسم و صفت دارای بار منفی مانند آسیب‌ پذیر و حاشیه ای بر روی محلات درست و پسندیده نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در بازدید از دفتر تسهیل گری محله چاهستانی های بندرعباس، عنوان کرد: اسم و صفت یک محله بر روی افراد آن محله تاثیرگذار است چنانچه از  صفات و اسامی با بار منفی استفاده شود این بار منفی بر روی کودکان و نوجوان  و به تبع تمامی افراد آن به مرور زمان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: باید صفات با بار مثبت برای محلات انتخاب شود تا مردم آن محله با اعتماد بیشتر از محیط زندگی خود یاد کنند.

اکرمی بر مشارکت مردمی در بهسازی و زیبا سازی محلات دارای بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در زیباسازی فضای پیرامون زندگی خود موجب تحرک و پویایی در میان آنها خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه مردم در زیباسازی محلات خود نقش داشته باشند در نگه داری از آن نیز تلاش خواهند کرد و نقش بهتری به عنوان شهروند در قبال محله و به تبع شهر خود ایفا خواهند نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به نیاز برگزاری دوره های آموزشی در محلات اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی در محلات ضروری است اما برای برگزاری این دوره ها باید بتوان فضای آموزشی را در خود محلات ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: دوره های آموزشی باید بتواند در فرد ایجاد مهارت کند و فرد بتواند کسب و کاری با مهارتی که به دست آورده ایجاد نماید.

اکرمی تصریح کرد: نیاز سنجی بازار و هماهنگی در آموزش افراد با توجه به نتایج نیاز سنجی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب رشد و رونق بازار نیز شود.

وی بر حل مسائل و مشکلات محلات قدیمی و با بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: ضروری است که مدیران حوزه های مختلف به منظور حل مسائل و مشکلات این گونه محلات در محله حاضر شوند.

اکرمی افزود: باید تمامی مدیرانی که در حوزه آنها محلات قدیمی و با بافت فرسوده بندرعباس به ویژه محله چاهستانی ها دچار مشکل هستند خود یا یک نماینده برای بررسی مسائل در محله حاضر شود و پیگیر رفع مشکلات مردم باشد.

وی پیشنهاد داد به منظور پیگیری مسائل و مشکلات مردم محله چاهستانی ها بانک اطلاعاتی از میزان تحصیلات، شغل و سن  جوانان و زنان خانه دار تهیه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز