مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد

تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری به طرح آبرسانی جگین - بشاگرد

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۸:۳۵:۰۴
کد خبر: ۷۳۰۸۶۷
تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری به طرح آبرسانی جگین - بشاگرد
در سفر نمایندگان امور عمرانی دفتر مقام معظم رهبری به استان هرمزگان، ضمن بازدید و بررسی مراحل اجرای طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد، 400 میلیارد ریال اعتبار به این طرح آبرسانی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امین قصمی در این باره گفت: طرح آبرسانی جگین – بشاگرد با اعتبار هزینه شده 498 میلیارد ریال و 27 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که با تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل دفتر امور عمرانی مقام معظم رهبری، فاز اول این طرح طی یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

امین قصمی افزود: طرح آبرسانی جگین –بشاگرد به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی استان بوده که با هدف تامین آب به میزان 3.5 میلیون متر مکعب در سال اجرایی شده است.

 وی گفت: حجم عملیاتی این طرح شامل؛ احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت15000مترمکعب در شبانه روز، 160 کیلومترخط انتقال آب،مخازن ذخیره به حجم 20 هزار مترمکعب و سه واحد ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه گفت: اعتبار کل این طرح یک هزار و 898 میلیارد ریال بوده و اعتبار مورد نیاز جهت بهره برداری و تکمیل آن 1400 میلیارد ریال است. همچنین اعتبار تخصیص داده شده این طرح در سال جاری 80  میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی؛ با اتمام این طرح ، آب شرب مورد نیاز شهرهای سردشت، گوهران و 164 روستای مسیر طرح تامین خواهد شد.

قصمی گفت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد برای افق سال 1415 برای جمعیت 36 هزار نفر پیش بینی شده  است که با تامین اعتبار تخصیص یافته از سوی دفتر مقام معظم رهبری می توانیم طی 12 ماه آینده با احداث دو واحد پکیج تصفیه خانه موقت تا اتمام تصفیه خانه تصفیه خانه اصلی شهر، آب شرب با کیفیتی را در اختیار مردم بشاگرد قرار دهیم.

شایان ذکر است؛ در این سفر مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نمایندگان امور عمرانی دفتر مقام معظم رهبری را همراهی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز