دکتر همتی در نشست پیگیری اجرای پروژه های آبخیزداری در استان:

احداث ۲۰۰ سازه آبخیزداری چند منظوره در قالب طرحی بزرگ در هرمزگان /تفاهم نامه اجرای پروژه های آبخیزداری در هرمزگان منعقد شد

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۹:۴۵:۴۵
کد خبر: ۷۳۱۳۸۶
احداث ۲۰۰ سازه آبخیزداری چند منظوره در قالب طرحی بزرگ در هرمزگان /تفاهم نامه اجرای پروژه های آبخیزداری در هرمزگان منعقد شد
استاندار هرمزگان از احداث 200 سازه آبخیزداری چند منظوره در قالب طرحی بزرگ و در مدت یک سال در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست پیگیری اجرای پروژه های آبخیزداری در استان هرمزگان، عنوان کرد: تعداد 200 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری چند منظوره با اعتباری بالغ بر 133 میلیارد تومان و در مدت یک سال در 13 شهرستان استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح بزرگ سازه های چند منظوره آبخیزداری احداث می شود که تامین آب شرب روستاها، تغذیه زمین، جلوگیری از وارد شدن رسوبات به زمین و جلوگیری از تخریب خاک از ویژگی های این طرح هاست.

استاندار هرمزگان افزود: این کار تاکنون در این سطح انجام نشده و طرحی وسیع و مهمی در سطح استان هرمزگان محسوب می شود.

همتی با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته تاکنون روند احداث 21 سازه آبخیزداری در قالب این طرح در هرمزگان آغاز شده است، تصریح کرد: تا یک هفته آینده نیز عملیات احداث 60 سازه دیگر در استان هرمزگان آغاز می شود و در نهایت تمامی 200 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری چند منظوره در مدت یک سال در هرمزگان تکمیل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای این پروژه ها از نیروهای بومی هرکدام از روستاهای محل احداث طرح استفاده می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این سازه های آبخیزداری در روستاهای هرمزگان احداث می شوند برای اجرای این طرح ها از ظرفیت نیروهای بومی هرکدام از روستاها و همچنین مشارکت دهیاری ها و شوراهای این روستاها استفاده خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: اجرای این پروژه ها ایجاد اشتغال وسیعی در سطح روستاهای استان را در پی خواهد داشت و علاوه بر اهداف فنی و عمرانی می تواند اهداف اجتماعی و اقتصادی را نیز محقق سازد.

همتی ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر اجرای این پروژه های آبخیزداری، اضافه کرد: فرمانداران و معاونین عمرانی فرمانداری ها موظف هستند به طور مستمر بر روند اجرای به موقع این پروژه ها نظارت کنند و گزارش اجرای کار را ارائه دهند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این کار بزرگ، جلسات تخصصی و توجیهی برای فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای محل اجرای این طرح ها برگزار و این کار به شکل مناسبی هدایت شود.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مشارکت مردم و جوامع محلی در اجرای پروژه های آبخیزداری از اهداف مهم این طرح هاست، عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران برای اجرای مناسب و به موقع این پروژه ها باید به طور جدی پای کار باشند.

ناصر حیدری پوری افزود: اجرای این پروژه های آبخیزداری که از برنامه های مهم دولت است در مناطق روستایی و به خصوص در زمینه تامین آب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای این پروژه ها به شکل مناسبی هزینه شود، تصریح کرد: تخصیص منابع و اعتبارات به شکل هدفمند صورت می گیرد تا بتوانیم اهداف این طرح ها را محقق کنیم.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست تفاهم نامه اجرای 200 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری چند منظوره در هرمزگان، به امضای دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و ناصر حیدری پوری معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید تا این طرح ها با مشارکت استانداری هرمزگان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرایی شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز