با حضور مدیر بنیاد مسکن حاجی آباد:

توسعه مسکن و مشکلات واگذاری زمین در شهر سرگز احمدی بررسی شد

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۲۲:۰۵:۲۲
کد خبر: ۷۳۱۷۳۹
توسعه مسکن و مشکلات واگذاری زمین در  شهر سرگز احمدی  بررسی شد
با همت مدیریت شهری سرگز احمدی مشکلات واگذاری زمین و توسعه مسکن در این شهر با حضور مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان حاجی آباد بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، طی نشست مشترک هماهنگی و مشورتی با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان حاجی آباد روند توسعه مسکن به ویژه مسکن جوانان و موانع و مشکلات پیرامون واگذاری زمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست ماندگاری با بیان اینکه، توسعه مسکن شهری منطبق با نیاز طیف‌های متوسط جامعه موجب کاهش مهاجرت‌ها می‌شود، اظهار داشت: این نهاد با توجه به توسعه شهری برای کاهش این پدیده و تشویق و ترغیب به سکونت پایدار در شهرهای کوچک برنامه ریزی کرده است.

وی در ادامه با تشریح مشکلات و تبعات، مهاجرت و حاشیه نشینی در جامعه کنونی بیان داشت: هر قدمی که در راه کاهش حجم محرومیت‌ها در مناطق روستایی برداشته شود باعث می‌گردد که از حجم مهاجرت‌ها و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ کم شود.   

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حاجی آباد با اشاره به تاثیر مستقیم خشکسالی بر مهاجرات روستائیان به شهرهای بزرگ تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده، در چند دهه اخیر، با بررسی و توجه به عوامل مهاجرت‌های دریافته ایم که، حوادثی نظیر، سیل، قحطی و زلزله توسعه اقتصادی جوامع را در کلیه سطوح به مخاطره می اندازد

وی در بخش پایانی سخنان خود، خواستار افزایش تعامل شوراها با مسوولان شهرستان شد و اضافه کرد: هر جا تعامل و هم‌پوشانی نهادهای مردمی و مسوولان اجرایی و بنیاد مسکن بیشتر بوده است شتاب اجرای طرح‌های عمران و محرومیت زدایی نیز بیشتر بوده است. 

سجاد کرمشاه پور شهردار سرگز نیز در ادامه این نشست مشترک با اشاره به اهمیت توسعه شهر سرگز احمدی بر رفع مشکلات واگذاری اراضی در این شهر تاکید کرد و بیان داشت: با حمایت مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرماندار شهرستان حاجی آباد، آهنگ آبادانی در این شهر تازه تاسیس نواخته شود.

وی درادامه با تشکر از صبر و بردباری مردم فهیم و ولایتمدار سرگز احمدی افزود: مدیریت شهری سرگز متشکل از مجموعه شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و تمامی مدیران و نمایندگان فعال این شهر برای پیشبرد اهداف نظام که همان خدمت به مردم است از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود. 

از مصوبات این جلسه می‌توان به پیگیری و اخذ تصمیم جهت مرتفع نمودن واگذاری طرح تفکیکی شهر سرگز، اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تا 15 شهریور ماه سال جاری برای تمدیدقرارداد واگذاری و مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان، اولویت بندی قطعات دارای معرض توسط شورای اسلامی شهر و اخذ مدارک و صدور برگه واگذاری برای متقاضیان مجوز ساخت و ساز اشاره داشت.

همچنین طبق مصوبات این جلسه، اولویت‌بندی واگذاری قطعات خالی و واگذاری به متقاضیان ضلع جنوبی طرح تفکیکی  است، تعیین واگذاری قطعات پس از کنترل شرایط متقاضیان توسط شورای اسلامی شهر صورت می گیرد و مقرر گردید با نصب بنر در محل طرح تفکیکی شهر سرگز احمدی، جهت اتخاذ تصمیم نهایی اطلاع رسانی شود.

 شایان ذکر است این نشست با حضور ماندگاری مدیر بنیاد مسکن حاجی آباد، سجاد کرمشاه پور شهردار سرگز احمدی، منصور شهبازی عضو شورای شهر سرگز احمدی، کشاورزی مسئول فنی شهرداری و یوسفی مسئول امور زمین بنیاد مسکن حاجی آباد در محل سالن جلسات شهرداری سرگز احمدی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز