عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری درگز سیاهو آغاز شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۶:۵۹:۲۰
کد خبر: ۷۳۲۲۷۰
عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری درگز سیاهو آغاز شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری روستای درگز سیاهو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ روح الله وفاکیش گفت:  پروژه مذکور با هدف کنترل سیل و بهره وری از سیلاب و تقویت سفره های زیرزمینی و افزایش دبی چشمه ها با مشارکت خیر  اجرا می گردد.

وی افزود: اعتبار موردنیاز این پروژه بالغ بر 500 میلیون تومان است که توسط خیر تامین می گردد و ظرفیت آبگیری سالیانه این پروژه حدود 2000000 مترمکعب می باشد.

وفاکیش گفت : این پروژه شامل یک دستگاه بند خاکی با طول تاج 450 متر،  ارتفاع موثر 5 متر و ارتفاع کل 8 متر می باشد که کلیه هزینه های اجرایی پروژه را خیر متقبل شده است .

با اجرای این پروژه میزان 2000000 مترمکعب از روانابهای حاصل از بارندگی کنترل می گردد که میتواند در توسعه کشاورزی و اشتغالزایی منطقه سیاهو موثر باشد.

تشکیل جلسه بررسی مشکلات و نواقص در پاسخ به استعلامات از طریق دفاتر پیشخوان دولت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از برپایی جلسه ای در خصوص بررسی مشکلات و نواقص موجود  در امر پاسخگویی به استعلامات از طریق دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛روح الله وفاکیش گفت : این جلسه باحضور نمایندگان و متصدیان دفاتر پیشخوان دولت که در امر پاسخگویی به استعلامات فعال می باشند و کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

وی افزود : این جلسه با هدف ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر مابین دفاتر پیشخوان دولت و اداره منابع طبیعی ، جهت تسریع در پاسخگویی به درخواست های ارباب رجوع تشکیل شد و در خصوص مواردی از قبیل  نحوه ارسال و دریافت اسناد و مدارک ،توجه به محدودیت زمانی در پاسخگویی و رفع نقص هرچه سریعتر پرونده های دارای نقص  تبادل نظر و هم فکری صورت گرفت.

رفع تصرف 4 هکتار از اراضی ملی شهرستان پارسیان‎

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارسیان گفت : عملیات رفع تصرف 4 هکتار از اراضی ملی روستای تنبو شمالی از توابع شهرستان پارسیان با ارزش 120 میلیون ریال با حضور فعال و انجام گشت و پایش های مستمر یگان حفاظت شهرستان در حوزه عملکرد خود در راستای اجرای قوانین و اعمال تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و حمایت از منابع طبیعی صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ خزعل خواجه با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداشت از اراضی ملی از وظایف مهم و اساسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است افزود : منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با هر گونه تخریب، تجاوز، شخم، آتش سوزی  و حضور دام های غیر مجاز در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی ، مقابله خواهد کرد .

خزعل خواجه گفت : از آنجا که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم و آیندگان است حفاظت از این نعمت های خدادادی همکاری و مساعدت همه جانبه تمامی دستگاه ها و مسئولین را می طلبد و این اداره آماده دریافت هرگونه خبر در مورد تخریب و تصرف اراضی ملی از جوامع محلی به ویژه روستاییان از طریق سامانه تلفنی 1504 است.

 

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک عنوان کرد:

اثربخشى و محرومیت‌زدایى از اولویت‌هاى اجراى طرح‌هاى آبخیزدارى در شهرستان بستک

رئیس اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى بستک گفت: اثربخشى و استفاده چند منظوره از طرح‌هاى آبخیزدارى و محرومیت‌زدایى اولویت‌هاى اصلى این اداره در اجراى پروژه‌هاى آبخیزدارى با مشارکت خیرین و نیکوکاران در سال جارى است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حامد احمدپور با اعلام این مطلب اظهار داشت: روستا و آبادى‌هاى زیادى در این شهرستان وجود دارند که ساکنان آن‌ها از کمبود منابع آبی رنج مى‌برند و به‌منظور جلوگیرى از مهاجرت بهره‌برداران و دامداران، اجراى طرحهاى آبخیزدارى با اهداف تأمین آب، مدیریت روانابهاى سطحى، حفظ تعادل اکوسیستم آبخوان‌ها و آب سفره‌هاى زیرزمینى با مشارکت خیرین در دستور کار این اداره قرار دارد.

وى ادامه داد: بدین منظور ۵ پروژه اولویت‌دار در سطح شهرستان مطالعه و طرح آن تهیه شده است که به‌دنبال تأمین اعتبار و اجراى آن با مشارکت خیرین هستیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز