اکرمی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان:

فرهنگ تغذیه و سلامت در جامعه باید اصلاح شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۷:۵۰:۰۸
کد خبر: ۷۳۲۲۸۶
فرهنگ تغذیه و سلامت در جامعه باید اصلاح شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با تغییر در سبک زندگی و تغذیه مردم می توان از بروز اکثر بیماری ها جلوگیری کرد و جامعه امروز نیازمند اصلاح فرهنگ تغذیه و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان، عنوان کرد: استفاده بالای مردم از فست‌فود و تحرک پایین موجب رواج بسیاری از امراض در جامعه شده است.

وی ورود پزشکان، پرستاران و صاحب نظران حوزه سلامت به اصلاح الگوی تغذیه مردم را ضروری دانست و عنوان کرد: کار خیر تنها با احداث ساختمان بیمارستان، مدرسه و ... تعریف نمی شود بلکه می توان در قالب عمل خیر  به صورت روشنگری جامعه از معضلات و مشکلات تغذیه ناسالم و عدم بهداشت فردی صورت بگیرد که موجب کاهش بسیاری از بیماری ها در جامعه شود.

اکرمی بر ضرورت اعمال طب کار در صنایع، واحدهای تولید و حتی دارات تاکید کرد و گفت: با رعایت مسایل طب کار توسط متخصصین این علم می توان از حوادث در حین انجام فعالیت نیروی انسانی جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات روانی و مشکلات جسمی نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا صیانت از نیروی انسانی چه از لحاظ روانی و چه جسمی لازم و ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: تولید معیوب نتیجه عملکرد نیروی انسانی و یا ماشین آلات معیوب است به همین دلیل باید علاوه بر مراقبت از ماشین آلات از نیروی انسانی نیز به عنوان یک سرمایه با ارزش مراقبت کرد.

وی بر ضرورت آموزش برخورد با مسایل استرس‌زا تاکید کرد و گفت: آموزش چگونگی برخورد با شرایط استرس‌زا می تواند علاوه بر کاهش مسائل روانی از بروز برخی مشکلات جسمی نیز جلوگیری کرد، البته این آموزش برای کارمندان دولت نیز مفید خواهد بود.

اکرمی به کشتار دام در گشتارگاه های استان اشاره و بیان کرد: باید در تمام کشتارگاه های فعال استان دستگاه پیش سرد نصب شود در غیر این صورت آن واحد تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر سر سلامت مردم با احدی تعارف نداریم، افزود: تمامی نهادهایی که به نوعی در کشتار دام نقش دارند باید زیرساخت های لازم را برای سلامت تامین گوشت مورد نیاز انجام دهند و در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه علوم پزشکی استان و مجتمع پتروشیمی صنعت گامرون در خصوص طب کار با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان منعقد گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز