رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس خبر داد:

پیشگیری از تصرف هزار و ۱۱۲متر مربع اراضی ملی پاتل بندرعباس

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۸:۵۹:۳۹
کد خبر: ۷۳۲۷۴۴
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس گفت : با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و آمایش حفاظتی اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس و با تعیین نقاط بحرانی و مهم با گشت‌های حفاظتی هدفمند توسط نیروهای پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان این اداره موفق شد به میزان 1112 متر مربع از تصرف اراضی ملی منطقه پاتل ایسین پیشگیری نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان ؛ روح الله وفاکیش  گفت : با توجه به رویکرد پیشگیرانه این اداره در مباحث حفاظت از انفال در همان مراحل اولیه (شروع به تصرف) با حضور به‌موقع محافظین انفال و با حمایت دستگاه قضا با اعمال تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی از تصرف  اراضی ملی پیشگیری شد.

وی افزود: پاسگاه حفاظت این شهرستان در راستای پیشگیری از تخریب اراضی به صورت جدی با متخلفان این حوزه برخورد می‌کند.

وفاکیش اظهار داشت : پاسگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب و تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن1504می باشد.

سند تک برگى کاداسترى پلاک مرتع پارسیان صادر شد

خزعل خواجه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارسیان گفت: در راستای اجرای قانون کاداستر و دستورالعمل اجرای آن ، سند تک برگ اراضی ملی پارسیان به شماره پلاک 6098 به مساحت 2776 هکتار صادر شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ خواجه افزود : با صدور و اخذ سند رسمی دیگر معارضان و متصرفان نمی توانند در اراضی ملی تصرف، تخریب یا تغییر کاربری داشته باشند و راهکار مناسبی برای تسهیل در مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی است و تسهیل در روند دریافت تسهیلات را یکی دیگر از ویژگی های تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی است.

وی گفت : تا کنون عملیات کاداستری و تبدیل سند دفترچه ای به تک برگ اراضی ملی مرتع عمانی و مرتع شمال فومستان و مرتع پارسیان جمعاَ به مساحت   78389702  هکتار انجام شده است.

 

 

نظر شما