عفیفی پور خبر داد: سازمان بنادر زیرساخت های بندرگاه ابوموسی را توسعه می دهد/ پیگیری برای رونق گردشگری دریایی در جنوبی ترین مرز ایران

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۱:۲۵:۱۵
کد خبر: ۷۳۲۸۴۷
عفیفی پور خبر داد: سازمان بنادر زیرساخت های بندرگاه ابوموسی را توسعه می دهد/ پیگیری برای رونق گردشگری دریایی در جنوبی ترین مرز ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ورود جدی سازمان بنادر به روند اجرای طرح توسعه زیرساخت ها در بندرگاه جزیره ابوموسی و پیگیری طرح هایی دیگر به منظور رونق بخشی به گردشگری دریایی در جنوبی ترین مرز آبی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرماندار شهرستان ابوموسی اظهار داشت: با همکاری قابل تقدیر فرماندار این شهرستان، انتقال مالکیت حدود هشت هکتار از اراضی پسکرانه بندرگاه ابوموسی به سازمان بنادر در دست انجام است.

وی افزود: در پی مذاکرات صورت گرفته با فرمانداری برای ورود جدی تر سازمان بنادر به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران، چندین پروژه برای توسعه زیرساخت ها و روبناها در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها احداث ساختمان های اداری، مرجع دریایی، مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی و حصارکشی اراضی پسکرانه این بندرگاه است.

به گفته عفیفی پور، تعمیرات اساسی زیرساخت های بندری با ایجاد و توسعه شبکه های برق و آبرسانی به شناورها در حال انجام است. از سوی دیگر، پروژه لایروبی حوضچه بندر با افزایش عمق به 8 متر برای جذب شناورهای بزرگتر نیز از مهرماه سال جاری کلید می خورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: اقدامات لازم برای انتقال دو فروند رمپ و اسکله فلزی شناور بندرگاه ابوموسی به تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و انجام تعمیرات اساسی آنها در دستور کار است.

وی اضافه کرد: اختصاص یک دستگاه ژنراتور برای پشتیبانی از سیستم رادیویی و مخابراتی مستقر در برج کنترل بندرگاه و تامین تجهیزات دیگری همچون یو.پی.اس، بادسنج و سامانه VDR(ضبط مکالمات رادیویی) نیز انجام خواهد شد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها، شاهد توسعه بندرگاه جزیره ابوموسی، ارتقای ایمنی ترددهای دریایی، فراهم شدن امکان جذب شناور های بزرگتر و در نهایت نیز افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین از اعلام آمادگی این اداره کل در زمینه فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم به رونق بخشی به گردشگری دریایی در جنوبی ترین مرز آبی ایران در قلب دریای خلیج فارس سخن به میان آورد و گفت: سازمان بنادر آمادگی دارد از محل منابع داخلی خود، در زمینه تأمین شناورهای استاندارد برای گشت های تفریحی دریایی با اعطای تسهیلات به متقاضیان از فعالان بخش خصوصی حمایت کند.

شایان ذکر است، اوایل هفته جاری معاونین فنی و نگهداری و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به جزیره ابوموسی سفر کرده و ضمن دیدار و گفتگو با فرماندار و مسئولان سایر ارگان های همکار، نحوه توسعه زیرساخت ها در تنها بندرگاه این جزیره را مورد بررسی میدانی و ارزیابی قرار دادند.

 

نظر شما