دکتر حیدری در کارگروه ویژه اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان استان:

تسهیلات اشتغالزایی با شرایط مناسب به فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان هرمزگان ارائه می شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۰۷:۰۶:۵۸
کد خبر: ۷۳۳۵۸۱
تسهیلات اشتغالزایی با شرایط مناسب به فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان هرمزگان ارائه می شود
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان برای حل مشکل اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان استان آماده هرگونه همکاری است و در این زمینه تسهیلات با شرایط مناسب به آنان با هکاری دستگاه های اجرایی ذیربط ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر ایرج حیدری در نشست کارگروه ویژه رسیدگی به اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولین استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)  با اشاره به اهمیت مقوله اشتغال، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط اشتغال برای آحاد  جامعه  وظیفه دولت است.

وی افزود: ایجاد شرایط اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران به خاطر دینی که برگردن همگی آنها ما دارند ویژه است و باید از همه ظرفیت های برای حل اشتغال آنها بهره برد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی فرزندان شهدا و ایثارگران استان، خاطرنشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی فرزندان شهدا و ایثارگران در تحقق برنامه ریزی های برای حل اشتغال آنها بسیار موثر خواهد بود که باید در این رابطه اقدام گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط در ارائه تسهیلات با شرایط مناسب برای فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان استان هیچ  محدودیتی ندارد و آماده هر گونه همکاری برای برای رفع مشکل اشتغال آنها می باشد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی باید نسبت به تحقق تعهدات خود در حوزه اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان  استان اهتمام لازم را بخرج دهند.

حیدری تصریح کرد: صنایع استان نیزباید نسبت به جذب فرزندان شهدا و ایثارگران به ویژه آن دسته که دارای شرایط لازم هستند برنامه ریزی و اقدام کنند و در این زمینه اداره کل بنیاد شهید استان به همراه سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تحقق این مهم را دنبال کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت توانمندسازی فرزندان شهدا و ایثارگران و معلولین استان با برگزاری دوره های آموزشی مناسب ، عنوان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان به همراه بنیاد شهید ، بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با برگزاری دوره های آموزشی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران و معلولان استان برای توانمند سازی آنها جهت ورود به بازار کار برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکل اشتغال جامعه معلولین استان تصریح کرد: دستگاه های متولی این حوزه به ویژه بهزیستی  استان برنامه های عملی برای حل مشکل اشتغال معلولان استان ارائه کنند.

حیدری با تاکید بر اهمیت  تغییر رویکردها  نسبت به اشتغال ، خاطرنشان کرد: نگاه و فرهنگ حاکم بر مقوله اشتغال در کشور باید اصلاح گردد تا بتوانیم به چشم انداز هایی که برای تحقق اشتغال ترسیم کرده ایم دست یابیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: موفقیت و تحقق برنامه ریزی ها در حوزه اشتغال منوط به تغییر نگاه و فرهنگ حاکم بر این عرصه است.

حیدری خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نخبگان ، دانشگاهیان و حوزویان در تغییر نگاه ها نسبت به فرهنگ حاکم بر اشتغال در جامعه وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: هر کاری که انجام می دهیم اگر بر اساس مبانی ایدئولوژیک و اعتقادی باشد حتما به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت و موفق خواهیم شد.

 

نظر شما