مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

اشتغال پایدار روستاها از برنامه های مهم اشتغالزایی دولت است

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۷:۵۸:۴۰
کد خبر: ۷۳۴۵۵۸
اشتغال پایدار روستاها از برنامه های مهم اشتغالزایی دولت است
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه دولت برنامه های اشتغالزایی متعددی را برای ایجاد اشتغال کشور در نظر گرفته گفت: بخشی از این برنامه ها مربوط به اشتغال پایدار در روستاها است.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، سلیمی در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه طوفان با اشاره به به ابلاغ اعتبارات به بخش اشتغال روستایی افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون ۲۸۹ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای اشتغال روستایی و شهرهای زیر۱۰ هزار نفر جمعیت به استان هرمزگان اختصاص داده شده است که با پرداخت کامل این اعتبارات ۵ هزار و ۲۰۰ شغل در روستاها ایجاد می شود.

او بیان داشت: استان هرمزگان به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به نسبت سهمیه اعتبارات ابلاغی، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته ی مهندس سلیمی،دغدغه‌های اشتغال بحث مهمی در کشور است و اگر کسی بتواند فعالیتی در این مورد انجام دهد، قابل ستایش است.

 معاون آموزش و پژوهش، فنی حرفه‌ای استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین موضوعات که در بحث مهارت آموزشی پیش بینی شده است در بخش خصوصی و موسسات آزاد است.

او افزود: مهارت آموزی نقش مهمی در خودباوری دارد و این یکی از بهترین مسیر برای رسیدن به این مهم است.

او به نقش پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: نقش پیشکسوتان بسیار مهم است و می تواند الگوهای خوبی برای جوانان باشند.

در این آئین، نماینده‌ی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقهای خوبی در استان می افتاد اگر وحدت خودمان را حفظ کنیم.

"آشوری" افزود: در جلسه‌  ای با وزیر کار مطرح و عنوان شد که ما حلقه‌ی مفقوده داریم که باید پیدا شود و  این حلقه‌ی مفقوده، تلاش و کار است.

او اضافه کرد: مهارت مداری در کشور را باید مبنی حرکت در کشور دانست و خروجی های دانشگاه باید به سمت مهارت محوری پیش برود چرا که دانش در پیوند با مهارت و مدیریت می‌تواند خلاءهای موجود را رفع کند.

به گفته ی وی، آموزشگاههای آزاد یکی از مجموعه‌های غیر دولتی هستند که می توانند مهارتهای متناسب با بازار کار را آموزش دهند و این آموزشگاه می‌تواند یک الگوی مناسبی برای جا انداختن اندیشه‌ی توانستن باشد.

او اظهارامیدواری کرد: افتتاح این مجموعه می تواند الگوی باشد برای دیگر موسسه‌ها تا پیشرفت حاصل شود.

 

نظر شما