معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

طرح بزرگ پتروپالایش با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران احداث می شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۷:۲۲:۲۸
کد خبر: ۷۳۴۹۸۳
طرح بزرگ پتروپالایش با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران احداث می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: طرح بزرگ نفتی احداث پتروپالایش با هدف تولید انواع فرآورده های نفتی با سرمایه گزاری بخش خصوصی در سواحل مکران اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنادر هرمزگان، ایرج حیدری در نشست هماهنگی بررسی و رفع موانع اجرای طرح بزرگ نفتی احداث پترو پالایش در سواحل مکران با اشاره به اهمیت این طرح، عنوان کرد: اجرای طرح های بزرگ نفتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند تاثیر شایانی در توسعه استان به ویژه شرق هرمزگان و کاهش نرخ بیکاری در این مناطق در پی داشته باشد.

او گفت: استانداری هرمزگان به صورت ویژه  از طرح های سرمایه گذاری که به صورت مشخص و با برنامه مدون ارائه می گردد حمایت خواهد کرد و دستگاه های اجرایی ملزم به صدور مجوز های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: طرح عظیم ساخت پتروپالایش در سواحل مکران در محدوده شهرستان های جاسک و سیریک می تواند نقش مهمی در رونق این مناطق ایفا نماید و روند توسعه این شهرستان ها را بیش از پیش شتاب بخشد.

حیدری گفت: این طرح مهم نفتی با سرمایه گذاری 5/5 میلیارد یورویی بخش خصوصی  در زمینی به مساحت 850 هکتار در سواحل مکران احداث می گردد.

او خاطرنشان کرد: با احداث این مرکز بزرگ نفتی زمینه تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی با ظرفیت روزانه 300 هزار بشکه فراهم می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: با اجرای این طرح بزرگ سرمایه گذاری زمینه تولید 14 نوع محصول نفتی و پتروشیمی شامل پلی پرو پیلن، پروپلین گلایکون ، پلی اتیلن، بنزِن، نفت کوره ، بنزین، تولوئن، زایلن، دیزل، سوخت جت ، گوگرد و کِک فراهم خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: این طرح مهم نفتی در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد کشوری و استان هرمزگان کلنگ زنی خواهد شد و پیش بینی می گردد این طرح در سال 1402 به بهره برداری کامل برسد.

او خاطرنشان کرد: این طرح نفتی در مقیاسی بسیار بزرگتر از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس احداث می گردد.

 

نظر شما