مدیرکل تعاون و کار هرمزگان خبر داد :

هرمزگان جایگاه اول کشور در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۹:۵۸:۳۷
کد خبر: ۷۳۶۸۹۳
هرمزگان جایگاه اول کشور در جذب تسهیلات اشتغال روستایی
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این استان رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال روستایی را در بین سایر استانها کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مهندس سلیمی، افزود: از زمان اجرای این طرح 442 طرح به مبلغ بیش از 447 میلیارد تومان ثبت شده است.

وی بیان داشت: تاکنون 389 طرح با مبلغ بیش از 377 میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شده که از این تعداد 122 طرح به مبلغ 121 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی تعداد طرحهای پرداختی توسط بانکها را 121 طرح با مبلغ بیش از 109 میلیارد تومان ذکر کرد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه بیان داشت: در مجموع 289 میلیارد تومان تسهیلات برای طرحهای اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10  هزار نفر جمعیت در استان اختصاص داده شده است.

مهندس سلیمی در خصوص اعطای تسهیلات شش‌درصدی برای مناطق روستایی و عشایری تصریح کرد: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید در سامانه کارا به نشانی Kara.mcls.gov.ir  ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: پس از تائید طرح، کمیته‌های فنی ابعاد طرح را به لحاظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از تائید نهایی، طرح برای تأمین اعتبار به بانک معرفی و پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی، طرح در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سهمیه اشتغال استان هرمزگان برای امسال ۳۰ هزار شغل اعلام‌شده است، تصریح کرد: همچنین ۳۵۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر و۱۹۳ میلیارد ریال نیز به بخش مشاغل خانگی اختصاص داده شده است

 

نظر شما