با اجرای طرح توسعه مجتمع پترو صنعت گامرون :

هرمزگان به بزرگترین تولید کننده هگزامین در خاورمیانه تبدیل می شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۰:۵۹:۲۰
کد خبر: ۷۳۷۳۰۰
هرمزگان به بزرگترین تولید کننده هگزامین در خاورمیانه تبدیل  می شود
نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع پترو صنعت گامرون ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته مزین به روز خبرنگار گفت:با اجرای طرح توسعه مجتمع پترو صنعت گامرون،این مجتمع به بزرگترین تولید کننده هگزامین در خاورمیانه تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛سید یحیی واحدی با اشاره به اینکه مطالعات این شرکت از سال ۸۵ آغاز شده است گفت : این مجموعه به همت جوانان بومی استان توانست برای اولین بار در کشور به احیای کاتالیست نقره دست یابد و بتواند نام تنها صنعت پیشرفته استان را یدک بکشد.

وی افزود این تجریه موفق باعث افزایش خلصوص محصولات خروجی این مجتمع شد که صادارات و بازاریابی موفق مجتمع پترو صنعت گامرون را در بر داشت.

نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع پترو صنعت گامرون با بیان اینکه مجتمع پترو صنعت گامرون با هدف ایفای نقش بخش خصوصی در توسعه صنعتی کشور احداث شده و پس از اتمام مراحل طراحی،ساخت و نصب تجهیزات در سال 91 افتتاح شده است گفت:خوشبختانه دست یابی به ظرفیت اسمی تولید سالانه پنج هزار تن هگزامین،پنج هزار و  ۵۶هزارتن فرمالین و تولید بالغ بر ده هزار تن اوره از اهم دست آوردهای این شرکت خواند.

وی در ادامه تولید باکیفیت مطلوب محصولات تکمیلی پتروشیمی بر اساس استاندارد های جهانی،صادرات و رقابت با محصولات مشابه خارجی و حضور در بازارهای جهای،خودکفایی کشور و رفع نیاز منطقه از فرآورده های تولیدی،صرفه جویی انرژی و تامین آن در جهت افزایش بهره وری و کاهش اتلاف انرژی را از اهم اهداف این شرکت خواند.

واحدی همچنین جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بیشتر جهت حضور در بازارهای جهانی را از دیگر اهداف و اقدامات این شرکت خواند.

این صنعت گر هرمزگانی گسترش برند ایرانی در عرصه های بین المللی، حمایت از کالای ایرانی و و ارتقای جایگاه  آن و حرکت در راستای اهداف اتقصاد مقاومتی در جهت توسعه کشور را از اهداف محوری این شرکت خواند.

 مدیر مجتمع پترو صنعت گامرون از مجتمع پترو صنعت گامرون به عنوان اثرگذارترین تولید کننده فرمالین در کشور و خاورمیانه یاد کرد و گفت استفاده از سیستم کنترل PLC  و DCS ، وجود دانش فنی و توانایی دراحیای کاتالیست جهت تداوم تولید، توانایی در تامین محصولات با مشخصات مورد نظر مشتریان و غلظت های مختلف جهت مصارف گوناگون، استفاده از محصولات تولید شرکت به عنوان مواد اولیه در صنایع شیمیایی و ایجاد اشتغال برای جوانان از اهم ویژگی های مجتمع پترو صنعت گامرون است.

واحدی با اشاره به اهمیت و جایگاه حفظ و احیای محیط زیست در این مجتمع صنعتی گفت: کاهش آلودگی های حاصل ار تولیدات ، بازیابی مواد از پساب صنعتی در راستای احیای محیط زیست،ایجاد تصفیه آب و فاضلاب جهت استفاده مجدد در فضای سبز و ... از اهم فعالیت های مجتمع پترو صنعت گامرون در راستای حفظ و احیای محیط زیست است.

وی کسب عنوان واحد نمونه صنعتی و تولیدی استان در سال 95، واحد نومونه صادراتی در سال 95،کسب نشان استاندارد برای محصولات فومالین و هگزامین در سال 95، کسب عنوان واحد نمونه بهداشت و ایمنی در سال 95،برگزیده جشنورازه برترین شرکت های ایران در سال94،کار آفرین شاسته استان در سال 94،برگزیده اجلاس نخبگان پنجاهمین سال صنعت پتروشیمی , طرح نم,نه صنعتی استان در سال 88 را از مهمترین دست آوردهای این مجتمع صنعتی خواند.

نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع پترو صنعت گامرون مهمترین فعالیت مجتمع پترو صنعت گامرون را تولید محصولات تکمیلی پتروشیمی شامل هگزامین،فرمالین و رزین اوره فرمالدئید جهت  استفاده در صنایع شیمیایی،رنگسازی،مواد ضدعفونی کننده،صنایع آرایشی و بهداشتی،صنعت سیمان، صنایع آزمایشگاهی، لاستیکی و پلاستیکی خواند.

واحدی با بیان اینکه گسترش بیش از پیش صنایع مادر پتروشیمی در سطح کشور،زمینه های مناسبی در جهت سرمایه گذاری مرتبط با صنایع پائین دستی این صنعت به وجود آمده است گفت:امید است با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم طرح توسعه تولید محصولات جدید با گریدهای تخصصی آزمایشگاهی و دارویی که همگی از صنایع هایتک بوده و ارزش فراوانی به همراه خواهد داشت  را در آینده ای نزدیک شاهد باشیم.

 وی کلنگ زنی طرح توسعه مجتمع پترو صنعت گامرون در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح مجتمع پترو صنعت گامرون را به بزرگتربن تولید کننده هگزامین کشور و خاورمیانه با افزاش ۳۶۰ هزار تنی تولید فرمالین، ۶۸هزار تنی تولید هگزامین،۴۴ هزارتنی تولید پارا فرمالدئید و بیست هزار تنی تولید متانول نقش مهم در توسعه و ارز آوری کشور خواهد داشت.

نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع پترو صنعت گامرون افزود با بهره براداری از این طرح توسعه بیش از ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

وی با تشکر از حمایت های و پیگیری های مسئولین گفت: در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوبات و تصمیمات خوبی گرفته می شود که امید است با قدرت این مصوبات اجرایی شوند و اجرایی شدن آن نیازمند پیگیری با جدیت بیش تری از سوی مسئولین است.

 

خبرنگار: کاظم محمدیان مصمم

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز