مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت:

بازدید از روند اجرای فازسوم طرح توان افزایی

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۷:۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۳۷۵۴۱
بازدید از روند اجرای فازسوم طرح توان افزایی
چگونگی مقابله با مشکلات در طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی آموزش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از روند اجرای فازسوم طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی شهرستان رودان بازدید کرد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در این بازدید گفت: تاب آوری اجتماعی یعنی مقاومت در مقابل مشکلات که گذشتگان با این حس و توانایی بسیار آشنا بودند ولی متاسفانه نسل امروز آن را از یاد برده است و بسیاری از آسیب ها مثل طلاق، اعتیاد و دیگر معضلات به دلیل پایین بودن تاب آوری و عدم آگاهی از شرایط محیطی است.

وی افزود: یکی ازمهمترین  اهداف برگزاری کلاس ها ی تاب آوری اجتماعی، افزایش توانمندی و مقابله با مشکلات به عبارتی تاب آوردن  یا ایستادگی در مقابل مشکلات و ناامید نشدن و حفظ روحیه نشاط و شادابی است.

یعقوب نژاد تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در زندگی باید تلاش کرد و منتظر نباشیم  که دیگران شرایط را فراهم کنند بلکه باید از خود شروع کرد و هدف را تعیین و برای رسیدن به آن تلاش نمود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ضروری است جوامع محلی یکسری آموزش های لازم را ببینند چون دولت و مسئولین بدون کمک و خواست مردم نمی توانند در اجرای اهداف اقتصادی موفق باشند و در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم مردم در تولید و اقتصاد مداخله می کنند که در این بین نقش خانم ها بسیار تاثیر گذار تر است.

وی با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی، گفت: شیوع اعتیاد به مواد صنعتی در بین جوانان ایجاب می کند که زنان و مادران هوشیارتر باشند، با همسر و فرزندان خود ارتباط صمیمانه داشته باشند و آسیب ها را شناسایی کنند و راه های پیشگیری و مقابله با آن را بدانند.

شایان ذکر است؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در روستای اسلام آباد در محل کانون فرهنگی مسجد امام رضا (ع) در بخش بیکاه شهرستان رودان و در دبیرستان دخترانه ام البنین در بخش جغین این شهرستان بازدید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز