معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

روند توسعه شهرستان بشاگرد شتاب می گیرد

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۰:۳۲:۰۴
کد خبر: ۷۳۸۰۹۱
روند توسعه شهرستان بشاگرد شتاب می گیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: با نگاه ویژه ای که استاندار هرمزگان به شهرستان بشاگرد دارد و تلاش های مدیران دستگاه های اجرایی استان روند توسعه این شهرستان بیش از پیش سرعت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان بشاگرد با اشاره به سفرهای شهرستانی معاونین استاندار به همراه مدیران کل دستگاه های اجرایی  به مناطق مختلف استان، عنوان کرد: این سفرها به دستور  جناب اقای دکتر همتی استاندار هرمزگان و با هدف گره گشایی از مشکلات مردم شهرستان های استان در دستور کار قرار گرفته است و تحقق مصوبات این سفرها به صورت جدی از مدیران دستگاه های اجرایی مطالبه خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر شهرستان بشاگرد، خاطرنشان کرد: بشاگرد ، شهرستانی بکر از نظر ظرفیت های طبیعی در سطح استان هرمزگان است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: ظرفیت های طبیعی شهرستان بشاگرد منابع خاص است و شکوفا سازی ظرفیت هایی که این شهرستان در حوزه های  مختلف به ویژه ظرفیت های معدنی  دارد، می تواند سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

وی تصریح کرد: شهرستان بشاگرد در حوزه معادن از ظرفیت های فوق العاده بالایی برخوردار است و از این فرصت عظیم برای توسعه شهرستان باید نهایت بهره را برد.

حیدری تصریح کرد: برای شکوفا سازی معادن شهرستان بشاگرد نیازمند همراهی مردم، شوراهای اسلامی ، نخبگان ، بزرگان  این شهرستان و سایر اقشار تاثیر گذار  هستیم تا با تشریح اهمیت این موضوع در توسعه این شهرستان و نقش آن در ایجاد اشتغال زمینه جذب سرمایه گذاران  را برای فعال سازی معادن بشاگرد فراهم نمایند  و فرماندار شهرستان به صورت ویژه پیگیر تحقق این مهم باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: با جذب سرمایه گذار در بخش معادن شهرستان بشاگرد شاهد  گسیل امکانات و رونق گرفتن کار و اشتغال در این شهرستان خواهیم بود و یک زنجیره ای از خدمت در این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت های دیگری همچون کشاورزی ، دامپروری و بوم گردی استعداد های دیگر شهرستان بشاگرد است که باید برای توسعه این شهرستان این مورد توجه قرار گیرد.

حیدری گفت: تقویت زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه  گردشگری در شهرستان بشاگرد نظیر آب ، برق ، بهداشت برای جذب گردشگران  نیازمند توجه است و رونق بخش گردشگری این شهرستان باعث ایجاد اشتغال و درآمد خواهد گردید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار خوبی در سطح شهرستان بشاگرد صورت پذیرفته است ولی تا رسیدن به نقطه مورد نظر در زمینه توسعه این شهرستان فاصله داریم.

وی با اشاره به تلاش های استاندار هرمزگان برای توسعه شهرستان بشاگرد، خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان نگاه ویژه ای به شهرستان بشاگرد دارد و انشاء الله با تدابیری که جناب آقای دکتر همتی برای این شهرستان اتخاذ کرده اند و تلاش های مدیران استان روند توسعه این شهرستان بیش از پیش سرعت خواهد گرفت.

حیدری گفت: ارتقاء شاخص های امنیتی و بهداشتی این شهرستان دو مقوله مهم دیگری است که باید سرلوحه کار  فرماندار و مدیران در سطح شهرستان بشاگرد باشد و در این رابطه استانداری آماده هرگونه همراهی با مدیران برای تحقق این دو هدف مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی شهرستان بشاگرد ، بیان داشت: با توجه با فاصله طولانی شهرستان بشاگرد از مناطق همجوار و مرکز استان ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی این شهرستان برای دسترسی هر چه بهتر مردم این شهرستان به خدمات بهداشتی و درمانی ضروری است و دانشگاه علوم پزشکی استان تحقق آن را به صورت جدی دنبال کند.

وی گفت: بیمارستان شهرستان بشاگرد در زمینه کادر درمانی متخصص و تجهیزات به ویژه آمبولانس نیازمند تقویت است  و باید با طرح های تشویقی  متخصصان مورد نیاز این شهرستان در تخصص های مختلف پزشکی تامین گردد.

حیدری با اشاره به اهیمت توسعه راههای ارتباطی در شهرستان بشاگرد ، خاطرنشان کرد: توسعه راههاییارتباطی در این شهرستان به ویژه مناطق روستایی نیاز مبرم مردم این شهرستان است که باید به صورت جدی در صدر برنامه های مدیران راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: به همت اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تا پایان سال نزدیک به 40 کیلومتر راه آسفالته و روکش آسفالت در سطح روستاهای شهرستان بشاگرد به بهره برداری خواهد رسید .

وی  با اشاره به اهمیت توسعه آموزش های فنی و حرفه خاطرنشان کرد: بخش مهمی از معضل اشتغال از طریق آموزش های فنی و حرفه مرتفع خواهد شد  و در این رابطه ساختمان مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بشاگرد سریعا تجهیز و در اختیار اداره کل فنی و حرفه ای استان برای برگزاری دوره های آموزشی جهت توانمند سازی نیروی انسانی این شهرستان قرار گیرد.

حیدری با اشاره به اهمیت استقرار ادارات در شهرستان بشاگرد خاطرنشان کرد: استقرار دستگاه های اجرایی و بانک ها در شهرستان بشاگرد با توجه به روند توسعه این شهرستان و فاصله طولانی این شهرستان، برای کاهش هزینه های مردم و تسریع در روند خدمت رسانی بیش از پیش ضروری است و مدیران باید تحقق این مهم را در صدر برنامه کاری خود قرار دهند و استانداری تحقق این مهم را پیگیری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به مشکلات آب شرب مردم شهرستان بشاگرد خاطرنشان کرد: شرکت های آب و فاضلاب  روستایی و شهری استان در تکمیل طرح های آبرسانی خود در این شهرستان با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند تا  مشکل آب شرب مردم این شهرستان به صورت اساسی مرتفع گردد.

وی با اشاره به اهمیت تغییر نگاه ها به شهرستان بشاگرد، عنوان کرد: شهرستان بشاگرد باید در سطح استان و کشور به عنوان شهرستانی در حال توسعه و رشد معرفی گردد  تا همه با یک نگاه مثبت برای توسعه و رشد این شهرستان برای سرمایه گذاری  وارد میدان شوند.

حیدری گفت: مطالباتی که مردم شهرستان بشاگرد در حوزه های مختلف دارند و در این نشست مطرح شد، به صورت جدی تا تحقق نهایی پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در ادامه سفر های شهرستانی معاونین استاندار هرمزگان و مدیران دستگاه های اجرایی استان به شهرستان های استان، جلسه ستاد  راهبری اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان بشاگرد به ریاست دکتر حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بشاگرد در حوزه های مختلف به عنوان پنجمین مقصد سفر مدیران برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز