مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان :

با اختصاص تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال روستاییان فراهم شده است

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۷:۲۶:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۶۹۰
با اختصاص تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال روستاییان فراهم شده است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: دولت با اختصاص تسهیلات کم بهره در بخشهای مختلف اقتصادی، زمینه اشتغال روستائیان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛محمدعلی سلیمی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان حاجی آباد افزود: دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال، تسهیلات و طرحهای متعددی از جمله اختصاص تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر و  فراگیر، اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اجرای طرح تکاپو و مهارت آموزی در محیط کار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان داشت:  در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان  289 میلیارد تومان تسهیلات از اسفندماه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در بخشهای مختلف اقتصادی اختصاص داده شده است که با جذب این تسهیلات شاهد ایجاد اشتغال در روستاها هستیم.
سلیمی اضافه کرد: همچنین 352 میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بمنظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش و بیش از 19 میلیارد تومان نیز در بخش مشاغل خانگی اختصاص داده است که جذب این تسهیلات به همکاری دیگر دستگاههای اجرایی ونیز مشارکت جویندگان کار روستایی وعشایری نیاز دارد.
به گفته ی وی، در استان پتانسیل های خوبی برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که این اداره کل بصورت جدی برای بالفعل شدن این ظرفیتها با استفاده از جذب مطلوب تسهیلات کم بهره تلاش می کند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، به طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی اشاره و اضافه کرد:  دوره کارورزی در این طرح حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه برای هر کارورز با پرداخت حق الزحمه توسط دولت تعیین شده و در صورت جذب کارورز در بنگاه اقتصادی، کارفرما تا دوسال از پرداخت حق بیمه معاف خواهد شد.
وی در پایان گفت: این اداره کل تمام تلاش خود را برای جذب سهمیه اشتغال استان بمنظور ایجاد اشتغال و تولید بکار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز