رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی و عضو کمیسیون عمران مجلس:

توسعه بنادر و زیرساحت های حمل و نقلی شرق ضامن شکوفایی اقتصاد ملی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۱:۳۳:۱۹
کد خبر: ۷۴۰۲۲۹
توسعه بنادر و زیرساحت های حمل و نقلی شرق ضامن شکوفایی اقتصاد ملی است
رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی و عضو کمیسیون عمران مجلس در جریان بازدید از بندرگاه چابهار و سواحل و بنادر و اسکله های ساحل جنوب شرقی کشور، بر توسعه این منطقه از کشور تاکید و گفت: توسعه این منطقه ضامن شکوفایی اقتصاد ملی است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛حسین هاشمی تختی در حاشیه سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به چابهار، علاوه بر شرکت در نشست مشترک مدیران و مسئولان بندرچابهار با ملوانان نجات یافته از دست دزدان دریایی دیدار و از قطعه نخست راه آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان نیز بازدید به عمل آورد.

وی در جریان بازدید و نشست مشترک با مسئولان بندر شهید بهشتی و مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پیشرفت های قابل تاملی در بندر شهید بهشتی چابهار به وقوع پیوسته که نوید آینده ای روشن را برای منطقه جنوب شرق کشور می دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی راه کاهش اثرات تحریم ها، جذب و حمایت از سرمایه گذاری ها عنوان و افزود: بنادر بازوهای مهم اقتصادی کشور هستند که در صورت حمایت مطلوب می توان از آنها به طور بهینه برای کمک به اقتصاد ملی بهره برد و ظرفیت های جدید و پایداری را ایجاد کرد.

هاشمی تختی افزود: کمیسیون عمران مجلس به ویژه کمیته بنادر و دریانوردی این مجموعه همواره در تعامل خوبی با سازمان بنادر و دریانوردی بوده است که از این امر می تواند زمینه خوبی برای توسعه همه جانبه بندرگاه های تجاری و کانتینری در کشور باشد.

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در ادامه به اهمیت سواحل شرقی در کلام و منویات مقام رهبری اشاره و یادآور شد: با نگاهی به نقشه منطقه در می یابیم که در این مقطع تاریخی و با توجه به وجود کشورهای شرقی ایران، توسعه سواحل شرقی کشور از چه اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به سواجل جنوب شرق کشور با دو تن از ملوانان نجات یافته از دست دزدان دریایی دیدار و از بندر صیادی کنارک نیز بازدید کرد.

وی در دیدار با ملوانان گفت: پیگیری های گسترده ای در سطوح مختلف با هدف آزادی ملوانان ایرانی صورت گرفته و می گیرد و خوشحالیم که شما عزیزان با سلامتی کامل به آغوش گرم خانواده خود برگشته اید.

هاشمی تختی به مشکلات معیشی و رفاهی و همچنین بیمه ای و تامین اجتماعی ملوانان و صیادان استان های بوشهر و سیستان و بلوچستان اشاره و افزود: در حال رایزنی ها و مصوبه هایی هستیم که حتی الامکان تسهیل لازم پیرامون امور بیمه ای و تامین اجتماعی این قشر زحمتکش صورت گیرد.

وی در جریان بازدید از اسکله صیادی کنارک و دیدار با رئیس شورای این بندر گفت: با توجه به تردد بالا نیاز است در این بندر علاوه بر تقویت ایمنی، زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز برای تسریع و سهولت در روند پهلوگیری و استفاده از خدمات بندر برای شناورها فراهم شود.

این نماینده مجلس از بنادر صیادی به عنوان یک ظرفیت مهم محلی یاد کرد و افزود: باید به سمتی برویم این بنادر با هدف تقویت معیشت ساحل نشینان روز به روز به رونق بیشتر برسد.

هاشمی تختی در بخش آخر سفر خود به سواحل جنوب شرقی کشور، از قطعه نخست راه آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان بازدید به عمل آورد، و این خط را یکی از استراتژیک ترین خطوط راه آهن منطقه نامید.

وی اضافه کرد: این خط که نیاز است در توسعه و تکمیل آن تسریع شود، در واقع به منزله پلی در بین آبهای آزاد و کشورهای شرقی و شمالی سرزمین ایران است که می تواند به چرخه گردش کالا و کاهش تعرفه های حمل و نقلی نیز کمک شایانی بکند.

هاشمی تختی در پایان بیان داشت: این خط آهن نه تنها می تواند مسیری جدید را در حمل و نقل کالا در حوزه شرقی فلات ایران باز کند، بلکه تاثیرات شگرفی نیز بر روی زندگی مردم مجاور خود در استانهای شرقی دارد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز