عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

تا نظارت پیش از فساد قوی نباشد آب رفته به جوی باز نمی گردد

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۲:۲۸
کد خبر: ۷۴۰۲۴۴
تا نظارت پیش از فساد قوی نباشد آب رفته به جوی باز نمی گردد
در حال حاضر توان شهرداری ها برای ارایه خدمات عمومی به زیر ۵۰درصدر رسیده است و بزودی شاهد کاهش این میزان خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛آبتین امیری گفت:نوسانات ارزی تاثیری مستقیم و فاجعه بار بر عملکرد شهرداری ها داشته است و اگر دولت به یاری این شهرداری ها نشتابد بسیاری از این شهرداری ها ورشکست خواهند شد.

این عضو کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی بندرعباس گفت:

اکنون هیچ پیمانکاری زیر بار همکاری با شهرداری نمی رود.حتی پیمانکاران که با شهرداری قرار داد دارند با این نهاد همکاری نمی کنند. آنها بطور صریح می گویند نمی دانیم آینده اقتصادی ما‌چیست؟

آبتین امیری گفت: در این شرایط پیمانکارانی که قرار داد دارند حاضرند قرار داد آنها لغو شود و خسارت بدهند ولی کاری انجام ندهند زیرا هزینه پرداخت خسارت از هزینه انجام تعهد بیشتر است.

وی گفت:به نظر می آید به یک‌دوران ریاضت اقتصادی نزدیک شده ایم و هم مدیران شهرداری باید جهادی فکر و عمل کنند و خود را با این ریاضت تطبیق دهند و هم مردم و مسولان‌ انتظار خود را از شهرداری کاهش دهند.

این عضو شورا در واکنش به این خبر که برخی از اعضا شورا و شهرداری ها در دیگر شهرها به دلیل فساد دستگیر شده اند آیا امکان دارد شهرداری بندر عباس یا شوراهای استان هم درگیر این مسأله شوند گفت:وقتی که اخبار فساد با گسترگی ملی در جامعه پخش می شود فساد به امری عادی تبدیل می شود و عده ای هم فکر می کنند در این شرایط باید کاری برای خود انجام دهند و سهم خود را بردارند.

وی گفت:انظباط مالی در کل شهرداری های کشور امری ضعیف است ولی در این شرایط  اول به خودم و بعد به همکاران و دوستان شورا و شهرداری این توصیه را دارم که از اقدامات شبه برانگیز مالی خودداری کنند و اعضا شورا توقعات خودرا از شهرداری با واقعیت قانونی تطبیق دهند تا خدای ناکرده خود یا شهرداری را دچار حاشیه نکنند.

این عضو شورا اسلامی شهر بندر عباس در خصوص طرح فراگیر مبارزه با فساد گفت:مبارزه با فساد نیازمند نظارت است.این درحالیست که ما همیشه در نظارت ضعیف عمل کرده ایم. ضعف نظارت و اقدامات پیشگیرانه و ایجاد امنیت برای وقوع فساد سبب پدید آمدن فساد و سایر مشکلات می شود.وقتی که مبارزه با فساد (پس از وقوع فساد)صورت می گیرد حتی اگر این مبارزه موثر و همه جانبه باشد بازهم زیان رفته به جامعه و خسارت عمومی وارده شده جبران نمی شود و به قول رفته حتی در صورت مبارزه با فساد آب رفته به جوی باز نمی گردد./جنوب ایران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز