معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

استفاده مناسب از فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی شفاف یک ضرورت است

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۷:۴۲:۰۲
کد خبر: ۷۴۰۵۱۲
استفاده مناسب از فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی شفاف یک ضرورت است
بر ضرورت استفاده مناسب از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید از فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی شفاف به مردم استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛بهروز اکرمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان هرمزگان عنوان کرد: نحوه اطلاع رسانی در استان باید دقیق و شفاف باشد و در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوان از رواج شایعات در جامعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه وجود کانال و یا گروه با حضور مدیران در شبکه های اجتماعی می تواند منبع اخبار صحیح و شفاف برای مردم و رسانه ها باشد، افزود: به عنوان پیشنهاد می توان گروه و یا کانالی با حضور مدیران استانی تشکیل داد که اخبار صحیح و شفاف در آن منتشر شود که این امر موجب اعتماد سازی و پرهیز از هرگونه شائبه و جلوگیری از حاشیه سازی در جامعه و رسانه های استان می شود.

اکرمی بر حل مسائل مردم با ارتباط مناسب میان مدیران استان تاکید کرد و افزود: درست است،  برخی از مسائل که از تریبون های مختلف عنوان می شود به دلیل اصلاح امور است اما می توان این مسائل را در جلسات و با ارتباط گیری مناسب پیگیری و رفع کرد تا از ایجاد تنش در جامعه خودداری شود.

وی اضافه کرد: به منظور هماهنگی در اطلاع رسانی شهرستان ها جلسات مشترک بین فرمانداران و ائمه جمعه برای بررسی و رفع مسائل شهرستان برگزار شود و نتایج این جلسات در اختیار رسانه و جامعه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در شرایط بحرانی مانند زلزله، سیل و غیره، اطلاع رسانی باید از ستاد بحران استان صورت بگیرد، اظهار داشت: در شرایط بحرانی جامعه نیازمند اطلاع رسانی شفاف و ایجاد آرامش است که باید در این خصوص اطلاع رسانی سریع، شفاف و دقیقی انجام گیرد.

وی به برگزاری دوره های آموزشی نحوه اطلاع رسانی مناسب برای روابط عمومی های استان اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها باید به مسائل پیرامون خود حساس و پیگیر باشند و نحوه مناسب اطلاع رسانی برای آنها و حتی برای مدیران استان برگزار شود که شرکت در این گونه دوره های آموزشی می تواند به مدیران در مدیرت اخبار حوزه خود کمک کند.

اکرمی بر همگام بودن در موضوع اطلاع رسانی مطابق با نیاز و شرایط مقطع زمانی تاکید کرد و افزود: باید همگام با شرایط موجود اطلاع رسانی را پیش برد، برای مثال می توان به تحریم های موجود اشاره کرد، برخی از این تحریم ها برای مردم غول ساخته و بعضی دیگر آنها را بی اهمیت می دانند ، هر دو موضع گیری نادرست است بلکه باید واقعیت ها به مردم گفت شود.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق و گسترش ناامیدی در جامعه بیشترین صدمه را مردم خواهند دید البته نباید به دنبال دادن امید واهی به مردم بود بلکه باید چشم اندازی امید بخش و واقعی را برای مردم ترسیم کرد.

اکرمی در خصوص نحوه پرداختن به شایعات جامعه گفت: نباید در قبال شایعات پیرامون بی تفاوت و یا حساسیت بیش از حد داشت بلکه باید بتوان با هوشمندی کامل و دقیق آنها را مدیریت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز