ریئس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

هرمزگان رتبه سوم مصرف دخانیات در کشور //بهره برادری از ۱۵۰ پروژه در هفته دولت

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۴۰۵۸۷
هرمزگان رتبه سوم مصرف دخانیات در کشور //بهره برادری از ۱۵۰ پروژه در هفته دولت
ریئس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه هرمزگان در مصرف دخانیات در سطح کشور رتبه سوم را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان؛ سید حسین داوودی با اشاره به نقش رسانه ها و خبرنگاران در امید سازی و ترویج امید گفت: یکی از بزرگترین تهدیدها در جامعه تهدید ناامید شدن است.

وی از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت بزرگ در جامعه یاد کرد و گفت : خوشبختانه خبرنگاران استان هرمزگان واقعا حقیقت محور و همراه مردم و مسئو لین بوده اند.

ریئس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادمه از خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت به عنوان طلایه داران حوزه سلامت یاد کرد و افزود: نقش خبرنگاران در حوزه سلامت و افزایش سواد سلامت جامعه انکار نشدنی است.

داوودی با بیان اینکه هرمزگان رتبه سوم مصرف دخانیات در کشور رادارد گفت: این در حالی است که متاسفانه هرمزگان در فعالیت بدنی و استفاده از سبزیجات جزء چهار استان آخر کشور قرار دارد.

این مقام مسئول از تدیون برنامه راهبردی دانشگاه برای پنج سال آینده خبر داد و گفت: این برنامه در ۲۱ راهبرد با توسعه نرم افزاری و سخت افزاری نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

وی با اشاره به آغاز ۳۴۵ پروژه  بهداشت در دوسال گذشته گفت: برخی از این پروژه ها در دو سال گذشته به بهره برداری رسیده و بالغ بر ۱۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان نیز در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

داوودی تصریح کرد: در حوزه درمان نیز پروژه های خوبی از جمله بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس، بیمارستان ۱۳۰ تخت خوابی شریعتی و ۱۶۰ تخت خوابی میناب به مرحله اجراو احداث در خواهد آمد.

وی همچنین از احداث بیمارستان شهرک پیامبر اعظم خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون تسطیح زمین این پروژه انجام شده است.

ریئس  دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از توسعه بخش های بیمارستان و بخش  اورژانس بیمارستان حاجی آباد، راه اندازی اورژانس بیمارستان خمیر،توسعه بخش بیمارستانی خمیر و بخش دیالیز  بیمارستان خمیر،توسعه بیمارستان جاسک، توسعه اورژانس بندرلنگه،اصلاح بیمارستان و تجهیز آن، افزودن هفتاد تخت خواب در بیمارستان بستک،راه اندازی مرکز تصویر برداری و توسعه بخش دیالیز بستک را  به عنوان بخشی از پروژه های حوزه سلامت خواند که به زودی به بهره برداری می رسند.

این مقام مسئول از  استاندارد کردن فضای دانشگاه بهداشت، پیرا پزشکی و دندان پزشکی با حمایت مسئولین در آیندده ای نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه در فضای ارتقای سلامت همدلی و همراهی خوبی بین استانداری، نمایندگان مجلس،شهرداری ها و دیگر مسئولین استانی وجود دارد.

وی افزایش تخت های بیمارستانی را یکی از مهم ترین و محوری ترین شاخص های ارتقای حوزه درمان استان خواند.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه سلامت استان هزمزگان طی مراسمی و با اهدای لوح  تقدیر شد.

خبرنگار : کاظم محمدیان مصمم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز