دکتر حیدری در نشست بررسی راه های توسعه شهرستان ابوموسی:

تقویت زیرساخت های توسعه شهرستان ابوموسی با جدیت دنبال شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۷:۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۴۰۹۴۰
تقویت زیرساخت های توسعه شهرستان ابوموسی با جدیت دنبال شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: تقویت زیرساخت ها در شهرستان ابوموسی به ویژه در زمینه صید و صیادی که نقش مهمی در توسعه این منطقه استراتژیک از کشور دارد درصدر برنامه های کاری مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط در استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛دکتر ایرج حیدری در نشست  بررسی راه های توسعه زیرساخت های شهرستان ابوموسی که با محویت توسعه فعالیت های صید و صیادی برگزار شد، خاطرنشان کرد: شهرستان  ابوموسی ، شهرستانی استراتژیک برای کشور و متعلق به همه ایرانیان است که توسعه آن نیازمند عزم و نگاه جدی است.

وی افزود: شهرستان ابوموسی پتانسیل های بسیاری دارد که شکوفاسازی آنها نیازمند مدیران توانمند با رویکرد جهادی و کار و تلاش شبانه روزی است.

وی گفت: تمامی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید فرماندار جدید شهرستان ابوموسی را برای رشد این شهرستان کمک کنند.

حیدری با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های صید و صیادی در شهرستان ابوموسی، تصریح کرد: اداره کل شیلات استان تقویت زیرساخت های صید و صیادی در شهرستان ابوموسی را با جدیت دنبال کند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف مجوزهای صیادی و تجهیز اسکله صیادی در شهرستان ابوموسی موضوعات مهمی است که شیلات ، عمران جزایر استانداری و فرمانداری شهرستان باید با  جدیت دنبال کنند.

وی اظهار داشت: توسعه صنایع مرتبط با فرآوری آبزیان در شهرستان ابوموسی موضوع مهم دیگری است که سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان برای تسریع در فرآوری و بسته بندی آبزیان در این شهرستان در دستور کار خود قرار دهند و در این زمینه به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش ایجاد صنایع مرتبط با فرآوری محصولات شیلاتی تسهیلات مناسب با بهره صفر درصد اعطاء می گردد.

حیدری با تاکید بر ساماندهی تعاونی صیادان شهرستان ابوموسی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به فعال سازی تعاونی صیادان شهرستان ابوموسی با همکاری فرمانداری و اداره کل شیلات استان اقدام کند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت راه اندازی  بازارچه ملوانی شهرستان ابوموسی، عنوان کرد: فعال شدن بازارچه ملوانی یکی از اقدامات مهمی است که نقشی اساسی در رونق شهرستان ابوموسی دارد و این مهم باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری با جدیت دنبال گردد.

وی گفت: راه اندازی بازارچه ملوانی شهرستان ابوموسی نقش مهمی در رونق این شهرستان و جذب گردشگر و توسعه این جزیره ایفاء خواهد نمود.

حیدری اضافه کرد: توسعه زیرساخت های برق رسانی موضوع مهمی است که شرکت توزیع برق استان برای توسعه زیرساخت های شهرستان ابوموسی به ویژه در زمینه صید و صیادی باید دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه صنعت، معدن و تجارت ، شیلات ، جهاد کشاورزی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توزیع برق استان در سریع ترین زمان ممکن برنامه های عملیاتی خود را برای توسعه زیرساخت های شهرستان ابوموسی به ویژه در زمینه صید و صیادی ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: از تمامی ظرفیت ها به ویژه رسانه ها باید برای معرفی پتانسیل های شهرستان ابوموسی بهره برد  و فرمانداری شهرستان با جدیت تحقق این مهم را دنبال کند.

 

نظر شما