مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید علوی:

شهر جدید علوی نزدیک تر می شود// بهره برداری از مسیر جدید و تونل شهر جدید علوی

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۶:۳۱:۳۳
کد خبر: ۷۴۱۳۳۳
شهر جدید علوی نزدیک تر می شود// بهره برداری از مسیر جدید و تونل شهر جدید علوی
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید علوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام نکوداشت خبرنگار از بهره برداری مسیر جدید و تونل شهر جدید علولی و درنتیجه نزدیک شدن چشمگیر آن به بندرعباس و صنایع غرب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ نستور درخشنده پور  با بیان اینکه مکان یابی و برنامه ریزی  شهر جدید علوی از سال ۱۳۶۹ و همزمان با سایر شهرهای جدید آغاز شد گفت: هدف اصلی ایجاد شهر جدید علوی جذب جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس و همچنین جمعیت سر ریز شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه وجود بیش از سی هزار شغل در صنایع غرب بندرعباس که با فاصله از شهر بندرعباس قرار دارند باعث شده تا مشکلات زیادی برای عزیزان شاغل در این صنایع و رفت و آمدشان به وجود بیاید که شهر جدید علوی با توجه به زیر ساخت های آب، برق ، تلفن و .... به خوبی پاسخگوی این مهم است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید علوی با بیان اینکه شهر جدید علوی در فاصله 50 کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده و زمین آن توپوگرافی خوبی خواهد داشت به‌گونه‌ای که بسیاری از هزینه‌های اجرایی آن در حد صفر است گفت: با حمایت های دولت در ححال حفر تونلی با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم که فاصله بین شهر جدید علوی و بندرعباس و همچنین صنایع غرب را ب نزدیک تر  می کند.

درخشنده پور تصریح کرد این تونل بالغ بر هزار و ۹۶۰ متر طول دارد و در نهایت تا سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

100 میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در شهر جدید علوی

وی افزود: نزدیک 100 میلیارد تومان پروژه در شهر جدید علوی در حال اجرا بوده که عمدتاً از اعتبارات ملی، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید علوی بزرگ‌ترین پروژه در حال اجرا راه دسترسی به صنایع غرب بندرعباس، تونل شهر جدید علوی، 41 هکتار آماده‌سازی اراضی شهر، تعریض راه فعلی بندرعباس به شهر جدید علوی، احداث مدرسه، پاسگاه انتظامی، بهسازی معابر واحدهای مسکونی فعلی و همین‌طور ساخت چند دستگاه ویلا باغ است.

درخشنده پور با اشاره به اینکه شهر جدید علوی با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت پایین‌ترش نسبت به شهر بندرعباس فضای مناسبی برای ایجاد فضای سبز دارد، بیان کرد: آب موردنیاز شهر به‌وسیله چاه‌ها و آب‌شیرین‌کن موجود تأمین می‌شود، در آینده نیز حدود 375 لیتر بر ثانیه از پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی که از وسط شهر عبور می‌کند بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: شهر جدید علوی شهری است که با قوانین مدرن شهرسازی احداث شده  و در حال حاضر ۳۵۰ واحد مسکونی با جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر ساکنین شهر را در حال تشکیل داده که در فاز اول  آن شهری ۱۰۰ هزار نفری در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید علوی  با بیان اینکه واگذاری اول قطعات ۳۰۰ متری برای منازل و قطعات تا دوهزار متر برای ساخت ویلا باغ در نظر گرفته شده است گفت:جهت واگذاری زمین ها نیز   30 درصد مبلغ زمین به‌صورت نقد و مابقی آن را طی اقساط چهارساله باز پس گرفته می‌شود.

درخشنده پور بزرگترین مشکل پیش روی شهرک علوی عدم ارتباط و راه های دسترسی خواند و گفت : این مهم تا پایان سال مرتفع می شود.

خبرنگار: کاظم محمدیان مصمم

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز