استاندار هرمزگان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس:

مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا می کنند

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۸:۳۶:۴۴
کد خبر: ۷۴۱۴۱۱
مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا می کنند
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در تلاش هستیم که مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا کنند، گفت: در این راستا بلوار ساحلی شرق بندرعباس در حال احداث است.
به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛دکتر فریدون همتی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه هرمزگان استانی با ظرفیت های فراوان است، عنوان کرد: برای شکوفا شدن استعدادهای هرمزگان به برنامه، اقدامات کارشناسی، مدیران با انگیزه و بخش خصوصی توانمند نیاز است.

وی ادامه داد: هرمزگان تمامی استعدادهای کشور را در خود دارد که باید آنها را شناخت و برای شکوفایی این ظرفیت ها تلاش کرد.

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه گردشگری، استان هرمزگان به حدی دارای ظرفیت است که اگر شکوفا شوند به تنهایی با درآمدهای این بخش، می توان این استان را اداره کرد و شاهد هستیم که به حدی این ظرفیت ها دارای جذابیت است که در هر منطقه ای که بوم گردی در هرمزگان توسعه یافته، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

همتی با بیان اینکه مردم ایران به اندازه کافی از ظرفیت دریا، سواحل و جزایر موجود در هرمزگان بهره نبرده اند، تصریح کرد: کشور ما برای افزایش نشاط و امیدواری در مردم به توسعه گردشگری و تفریحات سالم نیاز دارد و باید تلاش کنیم که تمامی مردم ایران به مواهب الهی موجود در هرمزگان دسترسی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بندرعباس باید به یک شهر بندری ممتاز، زیبا و پرجاذبه در ایران تبدیل شود، اظهار داشت: بندرعباس با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند به زیباترین شهر بندری ایران تبدیل شود و همه باید برای رسیدن به این نقطه مطلوب تلاش کنیم.

استاندار هرمزگان گردشگری را یک ثروت همیشگی و بی انتها دانست و ادامه داد: استان هرمزگان بیش از شش ماه در سال می تواند پذیرای گردشگران از سراسر کشور باشد و باید ایده های خوب را در این عرصه به کار گرفت و جاذبه های استان را به مردم معرفی کرد.

همتی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم که بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان به بندری تبدیل شود که مایه افتخار همه ایرانیان باشد و به تبع آن سایر شهرها و روستاهای استان نیز می توانند از این الگو استفاده کرده و رشد یابند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که مردم به نقاط ساحلی جدید در بندرعباس دسترسی پیدا کنند، افزود: در این راستا بلوار ساحلی شرق بندرعباس در حال احداث است که فضای سبز با معماری خاص در آن ایجاد خواهد شد و دو سمت این بلوار کاربری گردشگری خواهد داشت و در نهایت این بلوار تا بندر تیاب در شهرستان میناب امتداد می یابد تا موجب دسترسی مردم به ساحل زیبای این منطقه شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین از سازمان بنادر و دریانوردی خواسته ایم که اسکله نخل ناخدای بندرعباس به عنوان کمک اجتماعی به شهرداری بندرعباس واگذار شود تا کارهای گردشگری در آن صورت گیرد و به طور جدی این موضوع را پیگیری می کنیم.

همتی به طرح تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: با مصوبه دولت مبنی بر خرید تضمینی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس، بخش خصوصی با انگیزه بیشتر این کار را آغاز کرد و این طرح در حال اجراست که بخشی از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز بندرعباس اختصاص می یابد و بخش دیگری نیز جهت تامین نیاز صنایع غرب بندرعباس به آنها فروخته خواهد شد و با این کار از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه دولت تاکید بسیاری بر بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دارد، عنوان کرد: نزدیک به 42 درصد شهر بندرعباس دارای بافت فرسوده است که به طور جدی طرح نوسازی این بافت ها را آغاز کردیم و به طور هفتگی روند اجرای این طرح که از محله چاهستانی های بندرعباس آغاز شده، کنترل می شود تا کاری نمونه و الگو در سطح کشور در زمینه نوسازی بافت های فرسوده در بندرعباس صورت گیرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در حال اجراست و زیباسازی خورهای شهر بندرعباس نیز به زودی آغاز می شود تا این خورها به اماکن گردشگری و تفریحی تبدیل شوند.

همتی با تاکید بر اینکه شهرداری ها و دهیاری ها باید برای دریافت اعتبارات ارزش افزوده طرح ارائه دهند، اظهار داشت: برای اجرایی شدن این کار رایزنی هایی با مرکز انجام داده ایم.

وی گفت: سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده در میان شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان توزیع شد که این اعتبار باید منتج به اجرای پروژه های ملموس برای مردم در سطح شهرها و روستاها شود تا مردم از نزدیک ببینند که مالیاتی که پرداخت می کنند برای آنها رفاه و آسایش به همراه داشته است.

استاندار هرمزگان فعال سازی واحدهای تولیدی راکد را از دیگر برنامه های مهم در هرمزگان اعلام کرد و بیان داشت: در دو ماه آینده چندین واحد تولیدی بزرگ غیرفعال در هرمزگان به چرخه تولید بازخواهند گشت که از این طریق اشتغال قابل توجهی نیاز ایجاد خواهد شد.

همتی با بیان اینکه جامعه با آموزش مستمر و آگاه سازی دائم پیشرفت می کند، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که شوراها باید در راس اقدامات خود قرار دهند، توجه به آموزش عمومی مردم است و در این زمینه شوراها می توانند اقدامات آموزشی را در محلات انجام دهند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز