حسین هاشمی تختی:

دور جدید تعاملی مدیران مناطق کیش و قشم سبب شکوفایی بیشتر ظرفیت‌های هرمزگان می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۹:۰۳:۲۷
کد خبر: ۷۴۲۰۹۷
دور جدید تعاملی مدیران مناطق کیش و قشم سبب شکوفایی بیشتر ظرفیت‌های هرمزگان می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دور جدید تعاملی بین مدیران سازمان مناطق آزاد کیش و قشم که بلنگرا مسئولان ارشد استان شکل گرفته، می تواند منجر به شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان با هدف کمک به اقتصاد ملی شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛ حسین هاشمی تختی در دومین نشست هم‌اندیشی استاندار هرمزگان و مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سایر نمایندگان هرمزگان و تعدادی از مدیران و معاونان استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در دور جدید مدیریتی منطقه آزاد کیش، ‌شاهد آغاز مرحله جدیدی در افزایش تعاملات بین مرکز استان و سازمان منطقه آزاد کیش هستیم که این نشان از روحیه بالای تعامل و مسئولیت پذیری مدیر عامل جدید منطقه آزاد کیش دارد که باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه فضای همدلی و همراهی خوبی در استان بین مسئولان و هیئت نمایندگان استان شکل گرفته، افزود: بارها بر روی افزایش اختیارات استان رایزنی و تقاضا کرده ایم که می تواند در صورت تحقق کمک شایانی به استان و اقتصاد ملی بکند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید مشکلات مردم و جامعه را احصا و برای حل آنها در کوتاه مدت راهکارهای عملی و سازنده ارائه کرد، افزود: هرمزگان از نظر ظرفیت‌های اقتصادی و موقعیت جغرافیایی دارای شرایط بالقوه‌ای در حوزه حمل و نقلی، تجاری و گردشگری است که می توان با تمرکز و توجه بیشتر و واگذاری اختیارات به مدیریت محلی، ظرفیت‌های استان را در مدت زمان کوتاهی به ویژه در این برهه که استکبار دم از تحریم می زند را شکوفا و به خدمت اقتصاد کشور درآورد.

هاشمی تختی به وجود بنادر، بندرگاه‌ها، جزائر، معادن، کشاورزی و قابلیت‌های حمل و نقلی و تجاری استان اشاره و افزود: در سخنان اخیر مقام رهبری کلیدواژه‌هایی همانند همدلی و هم‌افزایی برجسته‌تر است و ما نیز بر اساس همین منویات است که می خواهیم با تکیه بر قابلیت‌های استان در وضعیت موجود بیش از پیش به کمک اقتصاد ملی بیاییم و این مشروط به افزایش اختیارات قانونی از طرف دولت به مسئولان استانی است.

وی در بخش پایانی سخنان با بیان اینکه، فضایى همدلى خوبى در استان فراهم شده است خاطر نشان کرد: هم نماینده عالى دولت وهم مدیران عامل مناطق آزاد قشم وکیش وهم مجمع نمایندگان استان همه باسعه صدر و عقلانیت عمل می‌کنند که این امر می‌تواند افق روشنى رو براى برون رفت ومقابله با تحریم ها ترسیم کند.

 وی تاکید کرد: باید از این فرصت و موقعیت طلایى به نفع کشور بهترین بهره بردارى را داشته باشیم و منویات مقام معظم رهبرى که فرمودند مجلس و دولت هم افزایى داشته باشند را مدنظر و عملیاتى کنیم.

 

 

نظر شما