استاندار هرمزگان در بازدید از شرکت فرآورده های نفتی معماران تجارت آفتاب:

متقاضیان طرح های تبدیل نفت خام به محصولات با ارزش افزوده بیشتر در هرمزگان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۹:۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۴۲۱۱۱
متقاضیان طرح های تبدیل نفت خام به محصولات با ارزش افزوده بیشتر در هرمزگان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند
استاندار هرمزگان گفت: متقاضیان طرح های تبدیل نفت خام به محصولات متنوع و با ارزش افزوده بیشتر در هرمزگان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند و بستر مناسبی در این بخش در استان فراهم خواهیم کرد تا بخش خصوصی در مسیر این هدف بزرگ موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛دکتر فریدون همتی در بازدید از شرکت تولید قیر و فرآورده های نفتی معماران تجارت آفتاب در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس با تاکید بر لزوم تبدیل نفت خام به فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر، عنوان کرد: یکی از استراتژی های مهم ما در استان هرمزگان حمایت از توسعه چنین واحدهای تولیدی است تا بتوانیم با کمک جوانان متخصص کشورمان، نفت خام را به محصولات متنوعی تبدیل و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: به سرمایه گذاران متقاضی فعالیت در این زمینه، تضمین می دهیم که در استان هرمزگان مورد حمایت قرار می گیرند.

استاندار هرمزگان افزود: اگر به اندازه ای که صادرات نفت خام داریم، بتوانیم آن را به محصولات متنوع تبدیل کنیم، خواهیم توانست ده ها قلم فرآورده متنوع صادر کنیم و با این کار اشتغال بسیار بیشتری نیز ایجاد خواهد شد.

همتی با بیان اینکه کمک به جلوگیری از خام فروشی نفت منجر به کاهش تاثیر اقدامات دشمن در جنگ اقتصادی خواهد شد، اظهار داشت: در مقطعی که دشمن به تحریم نفت ایران، امید بسته است، با تکیه بر گروه های علاقه مند و متخصص داخلی و با دادن به فرصت به آنها با در نظر گرفتن مشوق های مناسب می توانیم شرایط را تغییر دهیم و به جای فروش نفت خام، محصولات نفتی تولید و صادر کنیم.

وی با بیان اینکه وزیر نفت قول همکاری و کمک به چنین واحدهایی را داده است، خاطرنشان کرد: هرمزگان دروازه صادرات و واردات کشور است و موقعیت بسیار مناسبی دارد و متقاضیان طرح های تبدیل نفت خام به محصولات متنوع و با ارزش افزوده بیشتر در هرمزگان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند و بستر مناسبی در این بخش در استان فراهم خواهیم کرد تا بخش خصوصی در مسیر این هدف بزرگ موفق باشد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: مسائلی که شرکت معماران تجارت آفتاب در زمینه خط انتقال خوراک، تامین میعانات گازی و نفت خام و انتقال فرآورده ها به اسکله جهت صادرات دارد را رفع خواهیم کرد تا از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز