دکتر همتی در شورای اداری استان:

امید آفرینی در میان مردم یک تکلیف بزرگ است

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۵۵:۱۴
کد خبر: ۷۴۲۲۲۵
امید آفرینی در میان مردم یک تکلیف بزرگ است
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: امروز امید آفرینی در میان مردم یک تکلیف بزرگ است و باید از هر تریبون و ظرفیتی برای این کار استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛دکتر فریدون همتی در ششمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن هفته دولت قرار داریم، عنوان کرد: مدیران دستگاه ها برنامه ها و پروژه های آماده افتتاح خود را به استانداری ارائه دهند تا جمع بندی و برنامه ریزی لازم برای این هفته صورت گیرد.

وی با اشاره به اعزام مدیران کل دستگاه های استان به نماز جمعه شهرستان های استان هرمزگان، افزود: هر هفته مدیران کل در نماز جمعه شهرستان ها حاضر می شوند و ضمن رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم، گزارش کار خود را ارائه می دهند که این امر با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

استاندار هرمزگان افزود: از مدیران کل انتظار داریم شخصا در نماز جمعه شهرستان ها حضور یابند، چون دسترسی آسان مردم به مدیران و مسئولان بسیاری از مسائل و مشکلات را حل می کند و در ایجاد آرامش در جامعه تاثیر بسیاری دارد.

همتی با تاکید اینکه این رویه را به شکل مستمر و منظم ادامه می دهیم، تصریح کرد: حضور مدیران باید در میان مردم پررنگ باشد و زمینه شنیدن مستقیم حرف و تقاضای مردم باید فراهم شود و از حوزه معاونت سیاسی استانداری می خواهیم این برنامه را به شکلی مدیریت کند که مردم نهایت استفاده را از سفر مدیران به شهرستان ها داشته باشند.

وی بر لزوم اجرای مناسب امور مردم در میز خدمت، توسعه دولت الکترونیک و سرعت دادن به پاسخ استعلامات مردم و متقاضیان سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: حراست، بازرسی و روابط عمومی دستگاه ها بر روند انجام فرآیند کار مردم در دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند و اگر مشکلی وجود دارد به موقع مدیران را مطلع سازند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: یکی از نقاط قوت یک حکمرانی مناسب، رصد و کنترل بدنه سازمان است که با مردم در ارتباط هستند و همه ما باید توجه داشته باشیم که خادم مردم هستیم و باید کار مردم را انجام دهیم.

همتی گفت: باید مراقب رفتار خود با مردم باشیم و باید به مسائلی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود در راستای تنویر افکار عمومی، سریع پاسخ داده شود.

وی نوسازی بافت های فرسوده را از طرح های مهم اعلام کرد و بیان داشت: روند اجرای این کار به صورت منظم و قدم به قدم در سطح استان کنترل می شود و همکاری خوبی در این زمینه میان دستگاه های مسئول وجود دارد و در شهرستان ها نیز باید این کار صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به وضعیت آب، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و مردم باید صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند و از رسانه ها و به خصوص صدا و سیما می خواهیم به طور دائم در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

همتی با بیان اینکه تلاش برای تکمیل آب شیرین کن ها در هرمزگان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسه ای در وزارت نیرو داشتیم و بعد از ساعت ها بحث و استدلال، مسئولان این وزارتخانه را قانع کردیم که آب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر به طور کامل از طریق آب شیرین کن ها تامین شود که برای این کار، علاوه بر راه اندازی آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی، مابقی نیاز از آب شیرین کن مشترک استان ها، تامین می شود تا فشار از روی سدهای شرق استان برداشته شود و این کار سیاست گذاری مناسبی برای آینده است تا از آب سدهای استقلال میناب، شمیل و نیان برای کشاورزی استفاده شود.

وی کنترل بازار را یکی از امور مهم دانست و اظهار داشت: تمامی کارمندانی که دولت برای نظارت بر بازار در استان هرمزگان در اختیار دارد، حدود 120 نفر است و این در حالی است که بالغ بر 35 هزار صنف در استان فعال هستند و خود مردم باید بر بازار نظارت داشته باشند و تخلفات را اطلاع دهند و تعزیرات حکومتی نیز به صورت قاطع به این موارد خواهد پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیران باید از مسائل پیرامون تجزیه و تحلیل داشته باشند، اضافه کرد: همه باید در خصوص محیط پیرامون خود قدرت تحلیل داشته باشیم تا از قبل برای تهدیدات، آمادگی مدیریت مسئله را داشته باشیم چون نفس تهدید همواره وجود دارد و باید نسبت به تهدیدات محیط پیرامون و جامعه بیندشیم و برای آنها تدبیر کنیم.

همتی بر لزوم رسیدگی و حل مسائل مردم در راستای ایجاد رضایتمندی تاکید کرد و بیان داشت: حل مسائل و مشکلات تعاونی های مسکن در استان باید جدی گرفته شود و دستگاه قضایی نیز برای حل این موضوع اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: اقدام خوبی در زمینه جذب تسهیلات روستایی در هرمزگان صورت گرفت و این استان در این عرصه در رتبه اول کشور قرار دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این فضای اقتصادی اگر بتوانیم همه امکانات را خوب به کار بگیریم، خواهیم توانست رضایتمندی در مردم ایجاد کنیم، افزود: پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی باید به آسان ترین شیوه ها به بخش خصوصی واگذار شوند و دستگاه ها ملزوم هستند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و حتی پروژه های آماده دارای متقاضی نیز باید به بخش خصوصی واگذار شوند چون اگر بتوانیم ظرفیت مردم و بخش خصوصی را به کار بگیریم، بخش عظیمی از منابع را جذب خواهیم کرد.

همتی با بیان اینکه در آستانه بودجه ریزی سال 98 قرار داریم، ادامه داد: تمامی مدیران استان از هم اکنون تخصیص بودجه به پروژه های خود را پیگیری کنند.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از تحرک و اقدام دستگاه ها در زمینه استفاده از ردیف های ملی بودجه سال 97 تهیه کند و لازم است که در این زمینه دستگاه ها اقدام لازم را صورت دهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ابعاد جنگ اقتصادی دشمن با ملت ایران را بسیار گسترده برشمرد و خاطرنشان کرد: برای خنثی کردن این جنگ و غلبه بر دشمن، باید طبق رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری اقدام و منویات ایشان را محقق سازیم.

همتی با بیان اینکه در تمامی مناطق این مملکت پهناور، خدمات بسیاری از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، اظهار داشت: اگر مردم را وارد کار کنیم و از مشارکت آنها بهره ببریم، سرعت توسعه کشور افزایش می یابد.

وی یادآور شد: 40 سال است که ملت ما تجربه های متنوع در برابر توطئه های دشمن داشته و همواره ایران اسلامی موفق بوده است و امروز نیز به صف واحد و انسجام و اتحاد در برابر دشمن نیاز داریم.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: ما مدیران باید با کارهای خود در میان مردم امید ایجاد کنیم و از مدیران استان انتظار داریم در جبهه تولید، اشتغال و تامین نیازها ظرفیت ها را فعال کنند.

همتی بیان داشت: مقدمات اجرای نزدیک به 15 پروژه بسیار بزرگ در هرمزگان در حال فراهم شدن است که در سال 97 به تدریج اجرای آنها آغاز می شود که اجرای این پروژه ها در کشور نشاط ایجاد می کند.

وی گفت: امروز امید آفرینی در میان مردم یک تکلیف بزرگ است و باید از هر تریبون و ظرفیتی برای این کار استفاده کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز