سید محمد هاشم داخته اعلام کرد:

عقاب مارخور مسموم پس از مداوا به دامن طبیعت بازگشت

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۹:۲۵:۵۸
کد خبر: ۷۴۵۰۴۹
عقاب مارخور مسموم پس از مداوا به دامن طبیعت بازگشت
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک بهله عقاب مار خور پس از مداوا در کلینیک دامپزشکی قشم برای ادامه حیات در طبیعت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛سید محمد هاشم داخته اعلام کرد:  این پرنده ی شکاری توسط یکی از شهروندان قشمی برای مداوا به  کلینیک دامپزشکی قشم تحویل داده شد و با تلاش دکترصادقی پوردر طبیعت رها شد.

به گفته او، عقاب مار خور  با نام علمی  (Circaetus gallicus ) و نام انگلیسی( Short-toed Eagle)  در دنیا شناخته شده است  یکی از پرنده های باشکوهی است که در جزیره قشم یافت می شود و همانطور که از نامش پیداست، مارها یکی از شاخص ترین شکار این گونه عقاب ها هستند اما از مارمولک ها، قورباغه ها و امثال اینها نیز تغذیه می کنند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این پرنده شکاری معمولا در تابستان تخم گذاری می کند و لانه خود را بیشتر روی درختان می سازد.  

وی افزود: تحویل پرندگان بیمار از سوی شهروندان به مدیریت محیط زیست  اقدام مناسب و شایسته ای است که این اقدام موجب درمان و بازگشت پرندگان به طبیعت می شود و خوشبختانه در سال های اخیر شاهد تحویل انواع جانوران مختلف از سوی شهروندان به کلینیک دامپزشکی و مدیریت محیط زیست منطقه آزاد قشم بوده ایم.

داخته همچنین از زحمات و همکاری دکتر صادقی پور تقدیر و تشکر کرد و از وی به عنوان عضو فعال جامعه محیط زیستی قشم و همراه محیط زیست این منطقه نام برد.

دکتر صادقی پور  مسئول کلینک دامپزشکی فلامینگو قشم هم درباره این پرنده شکاری گفت: عقاب مار خوری که دچار مسمومیت غذایی شده بود قریب به 10 روز پیش توسط یکی از شهروندان جزیره قشم پیدا و به کلینک دامپزشکی فلامینگو تحویل داده شد.

وی ادامه اد: عقاب مارخور پس از انجام مراحل مداوا و‌ چند روز نگهداری  توسط مسئولان محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم به دامن طبیعت بازگشت

وی افزود: هر یک از موجودات این کره خاکی در طبیعت از جایگاه منحصر به فرد برخوردارند و ما انسان ها به عنوان گونه برتر نباید به آنها آزار برسانیم.

صادقی یادآور شد: کمک به حیوانات و امداد رساندن به آنها یک اصل در حفظ حیات وحش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز