مهندس امیری؛

برگزاری نشست ستاد کاشت دانه های روغنی «کلزا» در میناب، رودان و حاجی آباد

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۷:۴۹:۴۳
کد خبر: ۷۴۹۹۲۹
اولین جلسه ستاد کاشت دانه های روغنی «کلزا» با حضور کارشناسان زراعت ، حفظ نباتات و مکانیزاسیون، معاون فنی مدیریت و سایر اعضاء در در شهرستان های میناب، رودان و حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛مهندس امیری در نشست ستاد کاشت دانه های روغنی «کلزا» در میناب با اشاره به عملکرد کلزا  و تاکید بر شناسایی کلزاکاران و بررسی مشکلات آنها؛ در خصوص پوشش بیمه ای و معرفی کارشناس ویژه کلزا به سازمان توضیحاتی ارائه کرد.

مهندس باوقار نیز در این جلسه به تشریح انواع علفهای هرز کلزا پرداخت و نحوه مبارزه با آنها را توضیح داد.

مهندس خوارزمی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص سرویس و نگهداری دستگاهها ، معرفی اکیپ برداشت قوی و معرفی کارشناس ویژه مکانیزاسیون به سازمان پرداخت.

در پایان معاون فنی مدیریت وسایر اعضاء در خصوص اقلیم منطقه ، مشکلات و معضلات کشت کلزا به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در جلسه ی ستاد هماهنگی کشت کلزا جهت سال زراعی جاری که با حضور مهندس نظرنژاد مدیر ترویج سازمان و همکاران محترم مرکز تحقیقات، حفظ نباتات و زراعت سازمان برگزار شد، مهندس نورزاده رییس مرکز خدمات زیارتعلی در خصوص مسائل و مشکلات کلزا کاران در سال گذشته گزارشی ارائه کرد.

مهندس فراز امیری مسئول تولیدات گیاهی مدیریت رودان نیز در خصوص اهمیت کشت کلزا و ضرورت بررسی و رفع موانع و مسائل کشت کلزا، بیاناتی ارائه کرد و تعیین قیمت خرید تضمینی، وجود بسته های حمایتی برای کلزاکاران، و ارسال به موقع بذر و نهاده های مربوطه‌ را از مهمترین مسائل و راهکارهای اجرایی شدن کشت کلزا قلمداد کرد.

مهندس نظرنژاد نیز در خصوص تعامل و همکاری هرچه بیشتر بخش ترویج سازمان در راستای تحقق اهداف کشت این محصول استراتژیک مطالبی بیان کرد.

این جلسه با بحث و تبادل نظر همه ی همکاران در خصوص راهکاری اجرایی کشت این گیاه استراتژیک به پایان رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز