معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان در آیین افتتاحیه گفت:

مرکز آموزش بین‌کارگاهی فولاد هرمزگان افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۰:۵۸:۰۷
کد خبر: ۷۵۲۳۲۴
مرکز آموزش بین‌کارگاهی فولاد هرمزگان افتتاح شد
باحضور مسئولان استانی و مدیران شرکت فولاد هرمزگان مرکز آموزش بین‌کارگاهی فولاد هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان در آیین افتتاحیه گفت: ماموریت شرکت فولاد هرمزگان ، ایفای نقش موثر در توسعه صنعتی، اقتصادی، اجتماعی در منطقه جنوب کشور با رویکرد توسعه پایدار به‌عنوان سازمانی سرآمد در صنعت فولاد است.

مهندس محسن زنگنه پور افزود: مرکز آموزش بین کارگاهی مرکزی است که در آن آموزش با استفاده از امکانات خط تولید استفاده می شود .

وی با برشمردن مزیت های ایجاد این مرکز آموزشی گفت:  از مهم ترین مزایای ایجاد این‌ مرکز، آموزش به صورت مدون و ‌دریک مکان معین همراه با کنترل و نظارت، آشنایی افراد جدیدالاستخدام با دانش مورد نیاز کارخانه در حداقل زمان ممکن، دور نماندن کارکنان  از خط تولید به مدت طولانی در زمان آموزش، ایجاد شرایط بهینه برای یادگیری فراگیران آموزش دانست که کسب گواهینامه سازمان فنی و‌حرفه ای، ایمن سازی کارگاه با آموزش های حفاظتی فردی و‌کارگاهی، فعالیت مضاعف کارگر و رشدکیفی محصولات و افزایش تولید و در نهایت افزایش بهره وری و کاهش هزینه و ایجاد زمینه تبلیغی در جهت کسب رضایت مشتری و رقابت با بازار از دیگر مزایای ایجاد این کارگاه می باشد .

وی تصریح‌کرد: مدیریت و کارشناسان آموزش شرکت، خود را متعهد به اجرای مفاد این ماموریت دانسته و با انجام بازنگری‌های مستمر در حین کار از اثربخش بودن آن اطمینان حاصل می‌نمایند .

وی بیان‌داشت: مرکز آموزش بین‌کارگاهی شرکت فولاد هرمزگان با توجه به پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های بالقوه خود سعی برآن دارد علاوه بر آموزش کارکنان خود، بر اساس توافق نامه منعقده، آموزش شاغلین دیگر بنگاه‌های اقتصادی را نیز بر عهده گیرد .

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان در مراسم گفت: اداره کل  آموزش فنی و حرفه ای در راستای رسالت خطیر خود و در جهت نیل به آموزش نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه بنگاه های اقتصادی بر اساس ماده 110 قانون کار، کلیه واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی را دعوت به ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی می کند.

اسما کریمی افزود: : ایجاد مرکز آموزشی در کنار واحد تولیدی، صنعتی یا خدماتی و توجه بیشتر به امر آموزش به همراه استفاده از تجربیات و امکانات، تاثیر بسزایی در ارتقا سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی دارد.

وی ، گسترش آموزش های مهارتی و ارتقای سطح آموزش های شاغلین، حفظ و تداوم اشتغال، تسریع در نیل به اهداف کمی و کیفی واحد صنعتی، تبادل اطلاعات و دانش فنی فیمابین مراکز آموزشی و واحد صنعتی، استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه مراکز و واحد صنعتی و تهیه استانداردهای مهارت مورد نیاز واحد صنعتی را از مزایای ایجاد این مراکز برشمرد.

کریمی ، تامین منابع انسانی مورد نیاز واحد صنعتی، همکاری در زمینه ارتقا مهارت متخصصین صنایع و آموزش و جذب نیروهای ماندگار، افزایش بهره وری و در نهایت پایداری و توسعه بنگاه های اقتصادی را نیز از دیگر مزایای تاسیس مرکز جوار کارگاهی ذکر کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان افزود : تاسیس این مرکز آموزش بین کارگاهی کمک می کند تا زمینه همکاری های متقابل فراهم شود و در جهت افزایش توانمندی های منابع انسانی دو طرف که در نهایت منجر به افزایش بهره وری خواهد شد گام های اساسی برداشته شود.

وی وظایف مراکز کارگاهی و اداره کل فنی و حرفه ای را تهیه و تدوین نیازسنجی آموزشی بر اساس استانداردهای شغلی، تنظیم  نیازسنجی آموزشی بر اساس نیاز صنایع، ارائه گزارش افراد مهارت دیده و اشتغال یافته، همکاری افراد متخصص صنایع با مراکز به منظور تهیه استانداردهای آموزشی مورد نیاز بر اساس دانش روز و اخذ آزمون  و تعین صلاحیت بر اساس آموزش های ارائه شده و اعطای گواهینامه معتبر بین المللی به افراد قبول شده در آزمون اعلام کرد.

کریمی ابراز امیدواری کرد؛ با استقرار سیستم های آموزشی و مراکز جوار کارگاهی در صنایع بتوان گام موثری در جهت افزایش بهره وری و نیل به اهداف کمی و کیفی صنایع استان برداشت. 

وی بیان کرد :امیدواریم مدیران صنایع و شرکت های وابسته نگاه ویژه ای به بحث آموزش کارکنان و ارتقا مهارت شاغلین و توانمند سازی نیروهای ماندگار استان داشته باشند.

مدیر آموزش وتوسعه منابع انسانی فولاد هرمزگان نیز در ادامه تشریح جزئیات افتتاح این مرکز اظهارداشت: واحد آموزش و توسعه منابع انسانی با بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های موجود به منظور توسعه‌شایستگی کارکنان، نسبت به استقرار و توسعه کیفی فرآیند آموزش و توسعه منابع انسانی بر مبنای استاندارد 1999، 1005 Iso  ، اقدام نموده است.

نجمه خواجه افزود: آموزش‌های مورد نیاز از قبیل بازآموزی و تکمیل مهارت کارگران شاغل در واحدها، آموزش کارگران جدیدالاستخدام و همچنین آموزش افراد تغییر شغل یافته در مرکز آموزش بین‌کارگاهی شرکت فولاد هرمزگان جنوب به جامعه هدف ارائه می‌شود .

وی با اشاره به اینکه این‌کارگاه دارای ۴ کلاس تئوری با‌ظرفیت حداکثر ۴۸ نفری می باشد، تاکید کرد: کلیه کارگاه های عملی و‌کلاس تئوری مطابق با استانداردهای سازمان آموزش فنی و‌حرفه ای می باشد.

وی در پایان، ایجاد شرایط بهینه‌سازی برای یادگیری فراگیران آموزش، کسب گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای برای دوره‌های آموزشی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را از مزایای ایجاد مرکز آموزش بین کارگاهی برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز