دکتر همتی در شورای اقامه نماز استان:

ایده های جدید برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های ترویج اقامه نماز به کار گرفته شود/لزوم برنامه ریزی جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۸:۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۵۲۶۵۹
استاندار هرمزگان بر لزوم به کارگیری ایده ها و افکار جدید برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های ترویج اقامه نماز به خصوص برای نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛دکتر فریدون همتی در نشست شورای اقامه نماز استان هرمزگان با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، عنوان کرد: باید در این ایام تلاش کنیم که شناخت و معرفت آحاد جامعه در خصوص نهضت عاشورا و قیام بزرگ و تاریخی حضرت امام حسین (ع) بیشتر شود.

وی ادامه داد: برنامه ها و مراسمات عزاداری ماه های محرم و صفر باید مردم محور باشد و روحیه مردمی در این فعالیت ها حفظ شود، ما مسئولان نیز وظیفه داریم در کنار مردم با فراهم نمودن بستر مناسب برای این مراسمات، به برگزاری آن کمک کنیم.

استاندار هرمزگان در ادامه به اهمیت امر نماز اشاره کرد و افزود: فرهنگ اقامه نماز باید در مدارس و به خصوص از دوران دبستان در میان دانش آموزان ترویج و نهادینه شود و در این خصوص به دانش آموزان تعلیم داده شود تا از این دوران با امر مهم نماز انس بگیرند.

همتی تصریح کرد: اگر از دوران کودکی و نوجوانی اهمیت نماز را برای افراد تبیین نماییم، نسبت به اقامه نماز بیشتر تشویق خواهند شد و آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارد.

وی بر لزوم به کارگیری ایده ها و افکار جدید برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های ترویج اقامه نماز به خصوص برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم در مسیر ترویج بیشتر فرهنگ نماز در تمامی ایام سال گام برداریم.

استاندار هرمزگان خواستار برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان شد و بیان داشت: فضای شهرها و روستاها در این ایام باید متناسب با ایام عزاداری ماه های محرم و صفر باشد و شهرداری ها نیز در این زمینه و به خصوص جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا، تبلیغات شهری مناسبی انجام و تمهیدات مناسب را در نظر بگیرند.

همتی به اجلاس استانی نماز در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: این اجلاس در تمامی شهرستان های هرمزگان و همچنین مرکز استان، پیش از اجلاس سراسری نماز، برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز