از مکانیابی پروژه های بیابانزدایی در شهرستان جاسک تا انعقاد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی در رودان

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۸:۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۵۳۱۹۰
از مکانیابی پروژه های بیابانزدایی در شهرستان جاسک تا انعقاد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی در رودان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از بازدید کارشناسان ستادی و شهرستانی از پروژه های آبیاری در حال انجام شهرستان خبر داد.

انعقاد 16000 هکتار تفاهم نامه حفاظت مشارکتی از ابتدای سال تاکنون در شهرستان رودان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از انعقاد 16 هزار هکتار تفاهم نامه حفاظت مشارکتی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

حسین محسنی زاده گفت : از ابتدای سال 97 تاکنون طرح حفاظت مشارکتی با مجریان طرحهای مرتعداری در مراتع آبتاریکان، مغندر، برنطین، خیرآباد و جغین جنوبی جمعا در سطح 16000 هکتار منعقد گردیده است.

محسنی زاده افزود : اجرای طرح حفاظت مشارکتی، توانمندسازی جوامع محلی و جامعه عشایری از طریق ایجاد صنایع فرآوری و محصولات وابسته و جلوگیری از تخریب و تصرف و تامین معیشت و درآمدزایی از مراتع برای جنگل نشینان را به‌دنبال دارد.

وی استفاده از طرح‌های مرتعداری در طرح‌های حفاظت مشارکتی را ضروری دانست و گفت: این طرح منحصر به مجریان طرح‌های مرتعداری نیست و باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل جوامع محلی در این راستا بهره مند شد.

از پروژه های آبیاری  شهرستان جاسک بازدید شد.

رئیس اداره منابع طبیعی  و آبخیزداری شهرستان جاسک از بازدید کارشناسان ستادی و شهرستانی از پروژه های آبیاری در حال انجام شهرستان خبر داد.

 جمشید سالاری گفت :  از پروژه های اجرای عملیات آبیاری و مراقبت مناطق گتی ،کیدر پایین و لیرک بخش لیردف شهرستان جاسک توسط کارشناسان ناظر ستادی و شهرستانی بازدید شد که با توجه به بهبود وضعیت آب و هوایی و جوی منطقه نهال های کاشته شده  رشد چشمگیری داشته اند .

در این بازدید ها که بصورت فشرده توسط ناظران مربوط صورت می گیرد روند اجرای پروژه ها با کنترل بیشتری انجام می گیرد.

سالاری گفت : امیدواریم با پیش رو بودن فصل پاییز و استمرار عملیات آبیاری در مناطق ذکر شده و قرقبانی از این عرصه ها بتوانیم رشد نهال ها را به حد مطلوبی برسانیم و گام بلندی برای مقابله با بیابانزائی و استقرار پوشش گیاهی در این شهرستان برداریم.

 

مکانیابی پروژه های بیابانزدایی در شهرستان جاسک انجام شد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از مکانیابی پروژه های بیابانزدایی در این شهرستان خبر داد .

 جمشید سالاری گفت : با توجه به اینکه 75 درصد کل مساحت شهرستان جاسک را بیابان ها تشکیل می دهندو روستاهای زیادی در خطر با این پدیده شوم مواجه هستند  با برنامه ریزی های انجام شده هر ساله برای مقابله با بیابانزائی در این شهرستان اقداماتی جهت اجرای عملیات بیابانزدایی به انجام می رسد.

به همین منظور و با حضور کارشناسان ستادی و شهرستانی در روستاهایی نظیر هون،سهرکی،جهلو و ... که در کانون های بحرانی  گرد و غبار قرار دارند بازدید شد و با نوع پتانسیل موجود در منطقه و پیشنهادات روستائیان  بررسی های لازم  جهت اجری عملیات نهالکاری ،آبیاری و مراقبت،احداث بادشکن غیر زنده و مدیریت رواناب صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد مکانیابی این پروژه ها بر حسب پیشنهادهای مردم  هر منطقه صورت می گیرد و با مشارکت آنان و بهره برداران این حوزه به مرحله اجرا می رسد .

بازدید از پروژه های بیابان زدایی شهرستان میناب

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از بازدید رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از پروژه های بیابان زدایی ای شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: در سال جاری به منظور کنترل  طغیان سیلاب های  رودخانه جومحله در  منطقه سرمست پروژه بیابانزدایی  احداث بند خاکی به اتمام رسید، تا در هنگام بارش و  طغیان رودخانه جو محله در این منطقه دشت سیلابی وسیعی را بوجود آورد

بهرامی نژاد گفت : به پیشنهاد کارشناسان شهرستان و همکاری های اداره ستادی احداث این سازه ها در دو قسمت به طول های 1500 و 1800 با توان ذخیره آب به حجم بیش از 625000 مترمکعب به منظور برقراری پوشش گیاهی در این منطقه و جلوگیری از هدر رفت رواناب اجرایی گردید.

وی در پایان افزود : بازدید مهندس گنج آبادی رئیس اداره بیابان زدائی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از این پروژه ها همراه با نظرات مثبت و سازنده ای بود و از نحوه اجرای آن ها  ابراز رضایتمندی نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز