مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

مطالعات و برنامه های مدیریت بحران در سدهای استان اجرایی می شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۹:۵۹:۳۶
کد خبر: ۷۵۳۲۴۲
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان عنوان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود بارش در استان مطالعات و برنامه های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در تمامی سد های استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هوشنگ ملائی در افتتاح مرکز پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان که با حضور مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از کارشناسان و معاونین این شرکت برگزار شد گفت: اهمیت بحث پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در پیش بینی ها و مدیریت شرایط بحرانی بیشتر نمایان می شود.

 

وی در ادامه افزود: تا الان که در پایان نیمه اول سال هستیم سدهای استان هیچگونه اوردی برای تامین اب بخش کشاورزی و شرب نداشته ایم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: تلاش میکنیم با تدابیر پیش بینی شده و مدیریت شرایط تامین اب شرب شهرهای بندرعباس میناب و خمیر که تامین آب اینها وابسته به سد استقلال و شمیل و نیان است را به خوبی جلو ببریم.

 

ملائی مطرح کرد: کارهای بسیار خوبی در سال گذشته برنامه ریزی شد که اگر خشکسالی ها در استان تداوم داشته باشد اجرایی شوند اما مسئله ای که ما را غافلگیر کرد پیش بینی کمترین میزان بارش در پاییز پیش رو است.

 

وی یاداور شد: ما پیش بینی خشکسالی صفر را اصلا نداشتیم که بر اساس امار 50 سال گذشته حداقل 20 میلیون در سد استقلال و 10 میلیون در سد شمیل اورده بوده اما با توجه به شرایط این جایگزینی عملا محقق پیدا نکرده و مشکلات را بوجود اورد.

 

 این مقام مسئول اظهار کرد: مشکلات ایجاد شده ما را بر آن داشت که برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم درنتیجه برنامه ای برای احداث ابشیرینکن بندرعباس تدوین شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته فاز نخست ان باید در اوایل سال و یا خرداد راه اندازی می شد که متاسفانه این امر محقق نشد.

 

 ملائی در ادامه اضافه کرد: تاخیر در انجام پروژه ابشیرینکن بندرعباس به معنای ایجاد جایگزین برای تامین اب بندرعباس بود که از جمله واجبات مسائل است زیرا ممکن است تنش های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مرحله اول از برنامه تامین اب قرار بود پنج حلقه چاه حفر شود که این چاه ها در اردیبهشت ماه یکی پس از دیگری وارد مدار شدند بعد از ان پنج حلقه دوم را شروع کردیم حدود چهار حلقه جدید در حال حفاری هستیم.

 

ملایی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه خشکسالی تا پایان گفت: تجربه سالهای گذشته در استان نشان داده، اگر در فصل پاییز بارندگی نداشته باشیم ممکن است که این بارندگی سوق داده شود به اواخر سال در نتیجه باید با امادگی بیشتر و پیش بینی های بیشتری مابقی سال را نیز مدیریت کنیم.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم که بتواینم تمام مسائل پدافندی در استان که یکی از آنها انجام مطالعات و تاسسیسات پدافندی در سدهای استقلال و شمیل و جگین و 10 سد دیگری که در حال احداث است  را اجرایی کنیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برنامه های پدافندی با توجه به ضرورت و اولویت اجرایی می شود افزود:در بحث برق اضطراری که یکی از نگرانی بوده  خوشبختانه تمامی تاسیسات مجهز به برق اضطراری شده اند ، به دلیل پراکندگی زیاد چاه ها که تعداد ان به 45 حلقه میرسد نمیتوان به صورت متمرکز تامین برق را انجام داد اما جلسات هماهنگی با توزیع برق برای رفع این مشکل انجام شد.

 

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد: در محدوده سدها خوشبختانه برق اضطراری داریم و اگر نگرانی پیش بیاید شرایط سد ها را تضمین میکنیم که در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز