مدیر ساخت و توسعه راههای هرمزگان خبر داد:

اتمام بهسازی محور ارتباطی فین، کاهش حوادث و سوانح جاده ای را در پی خواهد داشت

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۸:۰۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۳۶۰۴
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد: اتمام عملیات بهسازی محور ارتباطی فین به بزرگراه بندرعباس سیرجان، حوادث، سوانح و خسارات جاده ای استان را کاهش میدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛علی علیزاده در توضیح بهسازی این محور با اشاره به اینکه راه مذکور در دهه 60 ساخته شده بیان کرد: در آن زمان به دلیل میزان پایین جمعیت بهره بردار و تردد کم وسایل نقلیه، جاده محور فین به بزرگراه بندرعباس پاسخگوی نیاز مردم بود و به عنوان یکی از جاده های فرعی خوب محسوب می شد.

وی در ادامه تصریح نمود: وجود روستاهای سرزه و رضوان در طول این مسیر ، تردد تعداد زیاد موتور سیکلت، تراکتور و ماشین الات کشاورزی که عمدتا فاقد چراغ می باشند و نیز عبور عابرین پیاده، این محور را به یکی از خطرناکترین جاده های استان تبدیل نموده است.

این مقام مسئول افزود: بهسازی 35 کیلومتر از طول 40 کیلومتر این مسیر با اولویت رفع نقاط پر حادثه در سال 95 اغاز شد که تقریبا کل خاکبرداری،زیر سازی تا سطح زیر اساس و حدود 60 درصد از ابنیه فنی آن به اتمام رسیده، 12 کیلومتر محور نیز آسفالت شده و در دست بهره برداری است .

علیزاده در ادامه متذکر شد: منابع مالی تزریق شده برای اتمام پروژه پاسخگو نبوده و این پروژه با کمبود 200 میلیارد ریال اعتبار مواجه است.

وی در پایان اظهار داشت: بهسازی و ایمن سازی این محور پر تردد، بخشی از مشکلات سازمان راهداری را نیز کاهش میدهد و باعث ارتقا ایمنی در جاده های استان خواهد گردید

 

 

نظر شما