معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

دستگاه های حمایتی هرمزگان جذب کامل اعتبارات مشاغل روستایی را پیگیری کنند/لزوم تلاش برای تحقق اهداف طرح های کارورزی و مهارت آموزی

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۷:۲۰:۵۳
کد خبر: ۷۵۳۹۷۸
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های حمایتی استان جذب کامل اعتبارات طرح های اشتغال روستایی را با هدف بهبود تولید و اشتغال استان به ویژه در مناطق روستایی با جدیت پیگیری و دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر ایرج حیدری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش، با اشاره به اهمیت جذب کامل اعتبارات اشتغال روستایی، عنوان کرد: در مجموع عملکرد بانک های استان در جذب و اعطاء تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون مناسب بوده است  و این روند باید با سرعت مناسب در استان ادامه داشته باشد.

وی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی گردد  که  سهم استان از  اعتبارات اشتغال روستایی کامل جذب گردد و مرحله  دوم جذب اعتبارات با هدف رونق تولید و اشتغال استان  در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت نظارت بر اجرای صحیح طرح های اشتغالزایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر، عنوان کرد: کمیته نظارت  ویژه تسهیلات اشتغال روستایی روند پیشرفت طرح ها را  همراه با بانک ها و دستگاه های اجرایی متولی به صورت مرتب رصد و گزارش نماید  تا اهداف طرح اشتغال روستایی به طور کامل محقق گردد.

حیدری خاطرنشان کرد: پرداخت اقساط طرح های اشتغالزایی منوط به اجرای موفق فاز اول طرح ها و  تایید پیشرفت کار توسط کمیته نظارت و بانک ها می باشد.

وی تصریح کرد: چنانچه بانک های عامل با نظر کارشناسی  به تنهایی پیشرفت روند  اجرای طرحی را تایید نمایند، می توانند نسبت به پرداخت اقساط مراحل بعدی برای تسریع در روند کار اقدام کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت جذب کامل اعتبارات اشتغال روستایی توسط دستگاه های حمایتی، اظهار داشت: دستگاه های حمایتی استان همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و بهزیستی افراد واجد الشرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و کلیه پرونده ها را تکمیل و اطلاعات مورد نیاز را ثبت سامانه کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تجربیات ارزشمندی در اجرای طرح های اشتغالزایی دارد و سایر دستگاه های حمایتی از تجربیات این نهاد برای اجرای طرح های اشتغالزایی خود بهره بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای کامل طرح های کارورزی و مهارت آموزی، عنوان کرد: طرح  های کارورزی و مهارت آموزی هدف مهم  توانمند سازی فارغ التحصیلات دانشگاهی و نیروی کار مورد نیاز کشور را  برای ورود به بازار کار دنبال می کند  که باید دستگاه های اجرایی تحقق اهداف مهم این طرح ها  را با جدیت دنبال کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی طی یک نشست هم اندیشی با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای استان به عنوان مجری این طرح ها، ایرادات طرح ها  را ریشه یابی و راه کارهای تسریع در روند اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی دنبال کنند و مدیران با این دو دستگاه همکاری نزدیکی داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز