فیصل دانش،رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس :

کار شورا، کاری جمعی است و بر اساس تعامل انجام میشود

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۷:۴۰:۵۸
کد خبر: ۷۵۳۹۸۵
کار شورا، کاری جمعی است و بر اساس تعامل انجام میشود
رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس در هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر با دستور کار "گزارش کمیسیون های تخصصی شورا در یکسال اول" ،

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس در هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر با دستور کار "گزارش کمیسیون های تخصصی شورا در یکسال اول" ، عنوان کرد :  در انتخابات کمیسیونهای تخصصی، نهایت سعی ما بر شفافیت و درستی اجرای انتخابات بوده است، شاید در هیچ دوره ای از شورا ، با این کیفیت و حساسیت روسای کمیسیون ها انتخاب نشدند ، بدیهی است هر کسی نسبت به مقبولیت خود رای گرفته است. کسانی که در این خصوص اعتراض دارند مشکل را در عملکرد خود ببینند، کار شورا، کاری جمعی است و بر اساس تعامل انجام میشود، لذا هر گونه تک روی و عدم تعامل با شکست روبرو میشود، همانطور که مستحضر بودید تمامی اعضاء حق حضور در انتخابات کمیسیون ها را داشتند و برای حفظ حقوق همه ،حتی نام فرد غایب نیز  در این رای گیری لحاظ شد، لذا معتقدم، هر کسی به اندازه مقبولیت رای آورده و انتخاب شده است.

فیصل دانش اشاره کرد:  طبق قانون، هر عضوی از شوراهای اسلامی شهرها، میبایست حداقل عضو یکی از کمیسیونهای تخصصی باشد، لذا عدم حضور احدی از اعضاء در کمیسیون مربوطه بعنوان غیبت در کمیسیون محسوب خواهد شد. لذا همکاران محترم نسبت به این امر دقت لازم را داشته باشند.

دانش افزود: طبق تصمیم هیئت رییسه، مقرر گردید مطابق قانون، منبعد روسای محترم کمیسیون های شورا میبایست در صحن علنی گزارش ماهیانه ارائه دهند و جوابگوی افکار عمومی باشند، همچنین وی اشاره کرد، کمیسیون ها مخیرند مشاورینی متخصص و با تجربه اختیار نمایند، که حکم این مشاورین بعد از تایید، توسط رییس، زده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بایستی کمیسیون ها فعال تر و قویتر از قبل عمل کنند و تعداد جلسات و جمعیت حاضر در کمیسیون ملاک نبوده، بلکه باید کیفیت کار کمیسیون ها اهمیت بیشتری داشته باشد.

 

دانش افزود: کمیسیون های شورا باید از روزمرگی در بیایند و  فقط منتظر ارائه نامه از سوی شهرداری و مردم نباشند و اعضای کمیسیون ها طرح و برنامه ارائه دهند تا معضلات و مشکلات مردم و شهرداری حل شود. وی گفت : همه ی کمیسیون ها، بعنوان کمیسیون اصلی شورا هستند و هیچ کمیسیون فرعی در شورا وجود ندارد و اعضای کمیسیون ها باید در جلسات کمیسیون حضوری فعال داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز